خمین - ایرنا - رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین گفت: از نیمه دوم سال گذشته تا کنون بیش از ۲۰ پروژه عمرانی در در حوزه بهداشت و درمان با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۳۴۰ میلیارد ریال در حال ساخت است.

دکتر سجاد رحیمی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از طرح‌های عمرانی دانشکده علوم پزشکی خمین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: ساخت ۱۲ واحد زیست پزشک، پایگاه جاده‌ای محور گلدشت-آشیانه حدفاصل روستای سیان، مرکز خدمات جامع سلامت روستای دهنو، فرنق و شهابیه،سلف دانشجویی، مهمانسرا دانشکده، پایگاه شماره ۹ شهری و مرکز ناباروری از مهمترین طرح‌های درمانی در حال ساخت خمین است.

وی ادامه داد: ۵۰ درصد از این طرح‌ها با مشارکت خیرین خمینی و ۵۰ درصد دیگر از آنها با بودجه‌های دولتی در حال ساخت است.

رییس دانشکده علوم پزشکی خمین بیان کرد: تلاش می‌شود تعداد ۱۰ طرح از طرح‌های در حال ساخت دانشکده علوم پزشکی شهرستان در هفته دولت به بهربرداری برسد.

رحیمی با تاکید بر ضرورت تسریع در تکمیل طرح‌های بهداشتی و درمانی شهرستان گفت: اقدامات و تلاش‌های فراوانی برای ارتقاء زیرساخت‌های بهداشت و درمان زادگاه امام راحل انجام شده است و امیدواریم علاوه بر توجه به اصل دقت و کیفیت، در فرآیند ساخت این پروژه‌ها تسریع شود.

وی افزود: پایگاه شماره ۹ شهری که با مشارکت خیرنیک اندیش در حال ساخت است ۸۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با راه پ‌اندازی این پایگاه کمک بسیاری به ارتقاء سطح سلامت شهروندان می‌شود.

رییس دانشکده علوم پزشکی خمین با اشاره به ساخت و پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه ساخت زیست پزشک این دانشکده گفت: در حال حاضر ۳۲ واحد مسکونی برای پزشکان در شهرستان خمین موجود است.

رحیمی بیان کرد: با راه‌اندازی این مجتمع تعداد واحدها به ۴۴ مورد خواهد رسید که به ماندگاری پزشکان در سطح شهرستان و ارائه خدمت به شهروندان کمک می‌کند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین اظهار کرد: ساخت سلف دانشجویی یکی دیگر از پروژه‌های مهم عمرانی این دانشکده است که در فضایی به مساحت ۴۰۰ متر مربع و با ظرفیت ۲۰۰ نفر دانشجو درمراحل پایانی ساخت است.

خمین با ۱۰۵ هزار نفر جمعیت در جنوب استان مرکزی است.