اهواز-ایرنا- رییس اداره دامپزشکی هندیجان گفت: یک واحد فروشگاه زنجیره‌ای به دلیل عرضه گوشت فاسد و همچنین رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی دامپزشکی با حکم دادستان پلمب شد.

به گزارش ایرنا محمد نری میسا روز سه‌شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: پس از دریافت شکایت مردمی از یک فروشگاه زنجیره‌ای عرضه فرآورده خام دامی، کارشناسان واحد نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی هندیجان و کارشناسان مرکز بهداشت از این فروشگاه بازدید کردند.

وی اظهارکرد: فروشگاه متخلف به علت توزیع گوشت مرغ تاریخ مصرف گذشته و فاسد با حکم دادستانی پلمب شد.

نری میسا با اشاره به نظارت‌های مستمر دامپزشکی بر واحدهای عرضه شهرستان افزود: پلمب این واحد به دلیل تعدد تخلفات و عدم توجه به اخطارهای صادره دامپزشکی و در راستای حفظ بهداشت و سلامت جامعه انجام شد.

رییس اداره دامپزشکی شهرستان هندیجان گفت: هرگونه عرضه خارج از شبکه، فرآورده‌های خام دامی تخلف محسوب شده و توسط مراجع قضایی مورد پیگرد قرار می‌گیرد.

بر اساس این گزارش، به منظور تضمین سلامت و حفظ حقوق مصرف کنندگان ورود، حمل و نقل و نگهداری هرگونه فرآورده خام دامی باید با رعایت ضوابط و مقررات بهداشتی مربوطه و در واحدهای مجاز انجام شود؛ تمامی فرآورده‌های خام دامی باید دارای نشان مشخصات بوده و در مراکز رسمی مجاز تحت نظارت دامپزشکی تولید، نگهداری و عرضه شوند.