یاسوج - ایرنا - رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تاکنون بیش از ۹۰ هزار تن گندم سیلویی و بذری در سال زراعی جاری از کشاورزان خریداری شده است، گفت: ثبت این میزان خرید گندم در سال جاری یک رکورد تاریخی نسبت به پارسال و حتا دهه‌ های پیش در سطح استان بوده است.

علی معتمدی پور روز سه شنبه در جمع خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ حدود ۸۵ هزار تن گندم سیلویی و بذری خریداری شد و امسال هم به ۹۰ هزار تن افزایش یافت این در حالی است که خرید گندم هنوز ادامه دارد.

وی افزود: شرایط اقلیمی مناسب و زحمات کشاورزان، اقدامات حمایتی برای گندم‌کاران استان همچون آموزش‌های مستمر، نفوذ بذرهای اصلاح شده و تجهیز امکانات پشتیبانی برای دیم کاران، و همین طور برنامه‌ریزی و ساماندهی کارشناسان جهادکشاورزی با افزایش ضریب نفوذ دانش، تدارک نهاده‌های کشاورزی، افزایش ضریب نفوذ بذر و مبارزه با آفات و بیماری‌ها باعث افزایش تولید گندم در استان شد.

معتمدی پور اضافه کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد ۹ مرکز خرید شامل تعاونیهای روستایی چرام، دهدشت، بهمئی، انبار های لیشتر باشت، دهدشت، لیشتر۲، انبار بلوط گچساران و انبار شهید راستگویان یاسوج وجود دارد.

به گزارش ایرنا، سالانه حدود یک میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در استان کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود که نیمی از این میزان محصولات زراعی است.

این استان ۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که ۱۶۰ هزار هکتار آن زراعی است. استان ۷۲۶ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی ایران قرار دارد.