مراغه- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی مراغه با بیان اینکه سال گذشته سه‌هزار و ۵۰۷ تن عسل در این شهرستان تولید شد، بیان کرد: امسال نیز به دلیل بارندگی بهاری و پوشش گیاهی مناسب، بیش از سه‌هزار و ۵۰۰ تن عسل از کندوهای این شهرستان برداشت می‌شود.

به گزارش ایرنا «هادی خرسندی» روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران به آغاز برداشت عسل در این شهرستان اشاره کرد و افزود: متوسط تولید عسل در کندوهای بومی این شهرستان ۱۰ تا ۱۵ کیلوگرم و کندوهای مدرن تا ۳۰ کیلوگرم است.

زنبورداری برای بیش از ۲ هزار نفر در مراغه اشتغال مستقیم ایجاد کرده است

وی اضافه کرد: وجود ۲۳۴ هزار و ۳۵۸ کلنی کندوی بومی و مدرن در مراغه برای بیش از ۲ هزار نفر در این شهرستان به صورت مستقیم شغل ایجاد کرده است.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی مراغه حدود ۷۰ درصد عسل مراغه به خاطر کیفیت خوب به دیگر استان‌ها و کشورهای همسایه صادر می‌شود.

«خرسندی» این را هم بیان کرد: زنبورداران مراغه‌ای علاوه بر عسل، موم، بره موم، گرده گل و ژل رویال نیز تولید می‌کنند.

به گزارش ایرنا جهاد کشاورزی مراغه پیش از این تولید چهار هزار تن عسل در سال جاری را برنامه‌ریزی کرده بود که در آن صورت تولید ژل، گرده، موم و بره‌موم نیز افزایش می‌یابد.

گفتنی است سال گذشته ۷۰ کیلوگرم ژل رویال، ۲ هزار و ۷۴۱ کیلوگرم گرده، ۱۱ هزار و ۲۹۵ کیلوگرم موم و ۸۱۲ کیلوگرم «بره موم» در این شهرستان تولید شده بود.

زنبورداران مراغه‌ای قیمت بالای شکر و وجود عسل‌های تقلبی را از مشکلات اساسی این روزهای تولید عسل می‌دانند و حمایت و رسیدگی مسئولان را خواستار هستند.