تهران-ایرنا- با رای اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی سیدرضا صالحی امیری وزیر میراث فرهنگی، گردشگردی و صنایع دستی دولت چهاردهم شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه - ۳۱ مرداد ماه- در پایان بررسی صلاحیت و برنامه‌های وزیران پیشنهادی با اکثریت آرا با سکانداری سیدرضا صالحی امیری در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی موافقت کردند.

صالحی امیری ۱۶۸ رای از ۲۸۸ نماینده حاضر کسب کرد.

به گزارش ایرنا، سیدرضا صالحی امیری متولد ١٣٤٠ در شهرستان بابل، سیاستمدار و فعال علمی و فرهنگی، دارای مدرک دکتری مدیریت دولتی است و سابقه مسئولیت در سطح وزارت در دولت یازدهم را در کارنامه خود دارد.

فهرست سوابق مدیریتی و اجرایی:رئیس کمیته ملی المپیک، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت یازدهم، معاون رئیس جمهوری رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، سرپرست وزارت ورزش و جوانان در دولت یازدهم، از مهمترین سوابق اجرایی صالحی امیری است.

صالحی‌امیری همچنین معاونت بررسی‌های راهبردی وزارت اطلاعات، ریاست کمیته اجتماعی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، و معاون پژوهش‌های فرهنگی و اجتماعی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام را در کارنامه اجرایی خود دارد.

صالحی امیری دانشیار و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات و مدیر گروه مدیریت و برنامه ریزی فرهنگی این دانشگاه است و مولف کتابهایی با عنوان مفاهیم و نظریه‌های فرهنگی، فرهنگ و مدیریت سازمان‌های فرهنگی، مبانی سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی فرهنگی، انسجام ملی و تنوع فرهنگی، دیپلماسی فرهنگی، آسیب‌شناسی فرهنگی در ایران، الگوی ارتقای سرمایه فرهنگی در ایران، مدیریت منازعات قومی در ایران است.