تهران- ایرنا- جنبش حماس در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن جنایت جدید ارتش رژیم صهیونیستی با حمله به مدرسه‌ای در غرب شهر غزه، دولت آمریکا را مسئول این جنایت دانست.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری سما فلسطین، در بیانیه جنبش حماس آمده است: بمباران جنایتکارانه بعد از ظهر امروز ارتش اشغالگر و فاشیست صهیونیستی در مدرسه مصطفی حافظ در غرب شهر غزه که هزاران آواره را در خود جای داده بود و منجر به شهادت دست‌کم ۱۲ آواره و گرفتار شدن شمار زیادی در زیر آوار شد، تاییدی بر خونریز بودن این کابینه افراطی و رویکرد جنایتکارانه آن و اصرار آن بر ادامه جنگ نسل‌کشی علیه ملت ما در نوار غزه است.

حماس تاکید کرد: جو بایدن و دولت او را مسئول کامل ادامه این کشتارها علیه مردم خود می‌دانیم؛ چراکه این جنایات بدون همدستی کامل آمریکا و حمایت سیاسی و نظامی این کشور از کابینه تندروهای صهیونیست ادامه نمی‌یافت.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: ما از جامعه بین‌المللی، سازمان ملل و نهادهای آن می‌خواهیم که به طور جدی برای متوقف کردن این جنایات و تخلفات مداوم علیه غیرنظامیان بی‌دفاع تلاش کنند.

حماس اضافه کرد: همچنین از دیوان کیفری بین‌المللی می‌خواهیم این کشتار را که هشتمین کشتار آوارگان در مراکز آوارگی طی ماه اوت بوده، مستند کند و سران رژیم اشغالگر را به خاطر این جنایات بی‌سابقه در تاریخ معاصر تحت پیگرد قانونی قرار دهد.

این بیانیه پس از آن صادر شد که در حمله ظهر امروز سه شنبه ارتش رژیم صهیونیستی به آوارگان فلسطینی در مدرسه «مصطفی حافظ» در شهر غزه دست کم ۱۲ نفر ازجمله یک خبرنگار شهید و شماری زخمی شدند.

برپایه این گزارش، دهها شهروند فلسطینی همچنان زیر آوار این مدرسه هستند و بیشتر شهدا و زخمی‌ها زن و کودک هستند.

وزارت بهداشت غزه نیز ظهر امروز اعلام کرد که رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته، مرتکب ۳ مورد کشتار در نوار غزه شد که در نتیجه آن ۳۴نفر شهید و ۱۱۴ نفر دیگر مجروح شدند.

با احتساب این شهدا، شمار شهدای غزه از آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) به ۴۰ هزار و ۱۷۳ نفر و شمار مجروحان هم به ۹۲ هزار و ۸۵۷ نفر رسید.