همدان- ایرنا- معاون فنی و امور زیربنایی خدمات شهری شهرداری همدان گفت: دوربین های ثبت تخلف و صدور جریمه برای خودروهای بدون معاینه فنی در این شهر فعال شده است و خودروهای بدون معاینه فنی را اعمال قانون می‌کند.

وحید علی ضمیر روز شنبه در گفت و گو باخبرنگار ایرنا اظهار کرد: دوربین‌های ثبت تردد، اجرای محدوده ترافیک، طرح زوج و فرد و ثبت تخلف سرعت، امکان جریمه خودروهای بدون معاینه فنی را دارند.

وی اضافه کرد: این طرح در راستای ارتقا ایمنی تردد وسایل نقلیه و اجرای قوانین هوای پاک خودروهای عبوری بدون مجوز معاینه فنی معتبر آغاز شده است.

معاون فنی و امور زیربنایی خدمات شهری شهرداری همدان نیز گفت: این طرح با توجه به مجوز اخذ شده از شورای همتای استان و تجهیزاتی که توسط سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل و ترافیک شهرداری همدان نصب و راه‌اندازی شده، به صورت مکانیزه از یکم شهریور ماه سال جاری اجرایی شده است.

علی ضمیر افزود: رانندگانی که خودروی آن‌ها بدون معاینه فنی باشد در جریان کنترل مکانیزه، روزانه اعمال قانون می‌شوند.

وی اضافه کرد: تاثیر خودروهای دودزا در افزایش آلودگی هوای شهر، بحث جدید و پدیده نوظهوری نیست و چندین سال است شهرهای بزرگ درگیر آن هستند و بخش قابل توجهی از آلودگی هوا متعلق به منابع آلاینده متحرک است.

علی ضمیر خاطرنشان کرد: خودروهای بدون معاینه فنی نقش پررنگ‌تری در آلودگی هوا دارند که با ثبت پلاک خودروهای دارای برگ معاینه فنی در سیستم یکپارچه کشوری (سیمفا)، دوربین‌های سطح شهر (دوربین‌های ثبت تردد و تخلف سرعت، دوربین‌های طرح ترافیک، دوربین‌های محدوده اجرای طرح زوج یا فرد) امکان شناسایی خودروهای بدون معاینه فنی وجود دارد.