تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۸

زنجان - ایرنا - کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: سرعت وزش باد از بعدازظهر امروز /چهارشنبه/ در مناطق مختلف استان افزایش می‌یابد.

مرتضی قدیمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تا پایان هفته جاری شرایط جوی نسبتا پایداری در استان حاکم خواهد بود و تا قبل از ظهر امروز آسمان عمدتا صاف است.

وی گفت: در این مدت سامانه بارشی فعالی برای استان پیش بینی نشده است اما در ارتفاعات رگبارهای خفیف و پراکنده باران به وقوع می پیوندد.

قدیمی درخصوص وضعیت دمایی استان طی روزهای آینده، گفت:در این مدت با افزایش دما مواجه خواهیم بود و به خصوص پنجشنبه و جمعه هوای نسبتا گرمی در استان مستقر می شود.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته خیرآباد با دمای ۹ درجه و شهر حلب در ایجرود با ۳۹ درجه ‌به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین ایستگاه‌های هواشناسی استان بود.

قدیمی گفت:‌ دمای فعلی شهر زنجان ۲۰ درجه سانتگراد بوده که نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۲ درجه کاهش یافته است.

این کارشناس به میزان نوسان دمای شهرهای استان اشاره کرد وافزود: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان ۱۲ و ۳۳ درجه، ابهر ۱۷ و ۳۲ درجه، خرمدره ۱۷ و ۳۰ درجه، آب‌بر ۲۱ و ۳۴ درجه، قیدار ۱۶ و ۳۱ درجه، سلطانیه ۱۱ و ۳۲ درجه و ماهنشان ۱۸ و ۳۶ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روزی و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.