همدان-ایرنا- مدیرکل ورزش و جوانان همدان از آماده شدن پنج طرح ورزشی بزرگ این استان برای بهره برداری و افتتاح آنها در هفته دولت خبر داد.

علی حقیقی روز چهارشنبه در گفت وگو باخبرنگار ایرنا ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت اظهار کرد:در هفته دولت امسال ۶ طرح ورزشی استان همدان با اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و ملی افتتاح یا کلنگ‌زنی (پنج مورد افتتاح و یک مورد کلنگ زنی) می‌شود.

وی با اشاره به افتتاح استخر بانوان بهار در هفته دولت، اظهار کرد: احداث این استخر از سال ۱۳۸۶ آغاز شده که ۲۷ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و ملی برای آن احداث این پروژه هزینه شده است.

حقیقی اضافه کرد: این استخر سرپوشیده تمرینی تفریحی شامل رختکن جهت دو سانس و دارای سونای خشک، سونای بخار و جکوزی است.

وی خاطرنشان کرد: این هفتمین استخر شنا و شیرجه استان است که طی یکسال اخیر احداث و بازسازی شده و در اختیار مردم خوب استان قرار می گیرد.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان با اشاره به افتتاح و بهره برداری از زمین چمن های مینی فوتبال روستایی گفت: زمین چمن مینی فوتبال روستای آب مشکین کبودرآهنگ سال ۱۴۰۰ کلنگ زنی شده و ۲۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای احداث آن هزینه صرف شده که در ایام هفته دولت به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به سرعت بخشیدن در احداث و تکمیل پروژه های عمرانی یادآور شد: سال گذشته در هفته دولت کلنگ احداث زمین چمن مینی فوتبال قاسم آباد لک لک شهرستان اسدآباد به زمین زده شد و در کمتر از یکسال این پروژه با اعتبار ۲ میلیارد و ۸۸۰ میلیون ریال در هفته دولت به بهر برداری خواهد رسید.

حقیقی ادامه داد: زمین چمن مینی فوتبال بخش گل تپه شهرستان کبودرآهنگ نیز با مساحت ۱۱۵۲ مترمربع و اعتبار ۲۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در هفته دولت به بهره برداری می رسد.

وی افزود: یکی دیگر از این طرح‌ها مرمت و بازسازی زمین چمن استادیوم سرداران شهید رزن است که کار بازسازی آن سال ۱۴۰۰ آغاز شده و با اعتبار هفت میلیارد و ۶۲۰ میلیون ریال به بهره‌برداری خواهد رسید.

حقیقی با اشاره به کلنگ زنی سالن رزمی ملایر نیز گفت: کلنگ سالن رزمی ملایر نیز در ۵۰۰ متر مربع مساحت به زمین زده خواهد شد که برای احداث این پروژه از محل اعتبارات استان هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال پیش بینی شده است.

وی با تبریک کسب رتبه برتر این اداره کل در بیست و هفتمین جشنواره شهید رجایی گفت: اداره کل ورزش و جوانان استان برای دومین سال متوالی در جشنواره شهید رجایی حائز رتبه برتر استان شد که این نشان از عملکرد موفق و روبه رشد ورزش و جوانان استان در همه حوزه ها دارد.

وی اظهار کرد: به منظور توسعه زیرسخت‌های ورزشی استان همدان اقدامات خوبی صورت گرفته و طرح‌ها و پروژه‌های متعددی را در نقاط مختلف استان داریم.

وی با اشاره به اجرای بیش از ۲۰ عنوان برنامه شاخص فرهنگی، ورزشی و عمرانی در هفته دولت گفت: برنامه‌های اداره کل ورزش‌وجوانان همدان بر چهار محور فرهنگی، قهرمانی‌، همگانی و عمرانی بسته شده که در استان در هفته دولت بیش از ۱۵ برنامه فرهنگی و ورزشی ویژه این هفته برگزار می‌شود.

حقیقی افزود: در حوزه ورزش همگانی نیز برنامه‌های را در نظر گرفته‌ایم که برگزاری همایش دوچرخه‌سواری و دو همگانی و اجرای برنامه ورزش صبحگاهی با عنوان طرح گام های عاشقانه در شهرستان‌های استان در طول هفته دولت است.

وی تصریح کرد: میزبانی مسابقات مختلف ورزشی از جمله مسابقات رنگینگ جهانی سوارکاری، مسابقات کاراته قهرمانی کشور، مسابقات اسکیت هاکی نیز از برنامه های مهم این اداره کل در حوزه قهرمانی است.