ساری-ایرنا- سرپرست اداره کل امور مالیاتی مازندران با اشاره به اجرای طرح نشان دار کردن امور مالیات گفت:‌ از مجموع ۱۰۰ طرح در حال اجرای مازندران ۶۷ طرح از محل پرداخت مالیات مودیان و با انتخاب آنها به طور کامل تامین اعتبار شده است.

به گزارش ایرنا، ‌ بهرام سلطانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بیش از ۱۲ هزار مودی مالیاتی در قالب فرم تبصره ماده صد در اجرای طرح نشان دار کردن مالیات در استان مازندران شرکت کردند.

وی توضیح داد:‌ طرح نشان ندار کردن مالیات که برای اولین بار اجرا شد به مودیان مالیاتی این امکان را می دهد که محل هزینه کرد مالیاتی خود را تعیین کنند و به طرح های اولویت دار استانی و ملی تخصیص دهند.

سرپرست اداره کل امور مالیاتی مازندران گفت: برای صد طرح معرفی شده بیشتر از چهار هزار و ۶۹۰ میلیاردریال اعتبار لازم است که با مشارکت بیش از ۱۲ هزار مودی بیشتر از ۲ هزار و ۲۰۵ میلیارد ریال آن تامین اعتبار شده است.

وی افزود:‌ در طرح نشان دار کردن مالیات ۷۶۶ مودی مالیاتی مازندران در قالب فرمهای تبصره ماده صد منبع هزینه کرد مالیات خود را برای تکمیل پروژه های آموزش و پرورش اعلام و تمامی هزینه تامین اعتبار شد.

سلطانی ادامه داد: بیشترین مشارکت از نظر تعداد مربوط به طرح های ورزش و تفریحات با پنج هزار و ۷۰۰ مودی و منابع آب با سه هزار مودی است.

وی گفت:‌ طرح های آموزش و پرورش با مشارکت ۷۶۶ مودی و با تامین اعتبار ۱۹۹ میلیارد و۴۷۰ میلیون ریال به صورت ۱۰۰ درصد تامین اعتبار شد.

طرح نشان دار کردن مالیاتی از امسال برای نخستین بار در راستای مردمی کردن اقتصاد اجرا شده است، به مؤدیان این امکان را می‌دهد که محل هزینه‌کرد مالیات‌های پرداختی خود را تعیین کنند و به پروژه‌های ملی و استانی اولویت‌دار تخصیص دهند.