دزفول - ایرنا - مدیرعامل سد و نیروگاه کرخه اندیمشک، قطع گسترده درختان حاشیه جاده دسترسی به این سد را نگران کننده دانست و گفت: قطع بی‌رویه درختان حاشیه جاده اختصاصی سد کرخه به تهدیدی جدی برای این مکان مهم گردشگری اندیمشک تبدیل شده است.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان آب و برق خوزستان، محمد یزدانی پور روز چهارشنبه بیان کرد: حاشیه جاده دسترسی به سد کرخه به طول ۲۲ کیلومتر با داشتن پوشش گیاهی مناسب ناشی از آبیاری و هرس مستمر آنها توسط سد کرخه، یکی از جاده‌های گردشگری اندیمشک در فصل‌های مختلف سال است.

وی ادامه داد: آبیاری درختان با تانکرهای آبرسانی، هرس شاخ و برگ‌ها، جمع آوری زباله‌ها، نصب سکوهای بتونی و پیگیری‌های لازم برای خط کشی و نصب تابلوهای راهنمایی و رانندگی در این جاده از جمله اقدام هایی است که در سال‌های گذشته توسط سد کرخه انجام می‌شود.

مدیرعامل سد و نیروگاه کرخه با ابراز نگرانی از گسترش پدیده قطع درختان حاشیه جاده دسترسی به این سد گفت: این درختان شبانه قطع می‌شوند و به سرقت می‌روند که مهمترین دلیل این کار خرید چوب توسط صنایع چوب است.

وی با تاکید بر لزوم برخورد با مراکز خرید و فروش چوب به آتش سوزی و قطع درختان جاده اندیمشک اهواز اشاره کرد و افزود: متاسفانه درختان تنومند این مسیر توسط افرادی بریده و یا به آتش کشیده می‌شوند که این موضوع، نابودی و تخریب محیط زیست را در پی خواهد داشت.

به گزارش ایرنا،‌ آتش سوزی‌های پرتکرار و قطع بی‌رویه درختان جنگل‌ها و حاشیه جاده‌ها به ویژه طی ماه‌های اخیر به بحرانی جدی برای خوزستان به ویژه شمال این استان تبدیل شده است.

فرماندار شوش خرداد امسال در نشست ستاد مدیریت و مقابله با بحران این شهرستان، ضمن بحرانی خواندن آتش سوزی جنگل‌ها و درختان حاشیه جاده اهواز به شوش بر جذب اعتبارات و تجهیزات استانی برای مقابله با این پدیده تاکید کرد.