تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۵

زنجان - ایرنا - مدیرکل هواشناسی استان زنجان گفت: در سال زراعی جاری از اول مهر ۱۴۰۲ تا ۳۱ مرداد امسال ۲۹۳.۸ میلیمتر بارش در استان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه گذشته ۴.۶ درصد افزایش و در بلند مدت ۳.۸ کاهش یافته است.

محمدرضا رحمن نیا روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان بارش کشور نیز در سال زراعی جاری برابر با ۲۳۰ میلیمتر بوده که نسبت به سال گذشته ۲۳ درصد و در بلند مدت یک درصد افزایش داشته است.

این مسوول با اشاره به پیش بینی میزان بارش در استان از دوم تا نهم شهریور سال جاری، گفت: طبق این بررسی ها میزان بارش در نیمه غربی و جنوبی استان در حد نرمال و در مناطقی از شمال و شرق استان تا پنج میلیمتر کمتر از نرمال پیش بینی می شود.

به گفته رحمن نیا، کاهش بارندگی در بخش هایی از استان های همجوار نیز پیش بینی می شود و در مجموع میزان بارش در شهریور سال جاری کمتر از نرمال در استان خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان در خصوص وضعیت بارش ها در فصل پاییز امسال، گفت: داده‌های اقلیمی سازمان هواشناسی نشان می‌دهد میزان بارش کمتر از نرمال خواهد بود اما اطلاعات جدید در این زمینه با بررسی نقشه ها به روز رسانی و اعلام خواهد شد.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است.

کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روزی و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.