قم - ایرنا- مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست قم با اشاره به وضعیت هوای قم از ابتدای سالجاری تاکنون گفت: هوای این شهر در یک سوم از رورهای امسال ناسالم بوده‌است.

به گزارش عصر پنجشنبه ایرنا از محیط زیست قم ، سید محمدرضا بهشتی پور در گفت و گویی اظهار داشت: از ابتدای سالجاری تا پایان مردادماه ، ۵۵ روز یعنی یک سوم از سال، هوای شهر قم در وضعیت ناسالم قرار داشته که سه روز آن بسیار ناسالم بوده‌است.

وی با بیان اینکه وضعیت گرد و غبار در استان قم در سالهای گذشته بسیار پیچیده‌تر شده‌است، خاطرنشان کرد: امیدواریم این بحران زیست محیطی در دولت چهاردهم به عنوان یکی از اولویت‌های جدی مطرح و هرچه سریعتر برطرف شود.

مدیرکل محیط‌زیست قم نیز روز گذشته در نشست تخصصی «بررسی پدیده گردوغبار و فرصت‌ها و چالش‌های زیست‌محیطی در واحدهای تولیدی و معدنی» در قم با بیان اینکه قم جز استان‌های غبار خیز در کشور است، ادامه داد: به‌خاطر خشکسالی و بی‌توجهی‌های صورت‌گرفته به مسأله محیط‌زیست، قم به دومین استان کشور در تولید گردوغبار تبدیل شده‌است.

محمدحسین بازگیر بیان کرده بود: بازگیر ابراز کرد: در سطح کشور ۳۵ میلیون هکتار عرصه آسیب‌دیده و کانون تولید گردوغبار شناسایی شده که در مجموع سالیانه چهار میلیون تن گردوغبار تولید و روانه شهرها می‌کنند.

وی با بیان اینکه تالاب و مناطق حفاظت شده قم هنوز به کانون تولید گردوغبار تبدیل نشده است، گفت: بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از عرصه‌های طبیعی قم به کانون تولید گردوخاک تبدیل شده که وضعیت ۴۰ هزار هکتار از آن بحرانی است.