اصفهان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: پیاده‌روی اربعین و برنامه‌های مذهبی آن به مراسمی باشکوه و وحدت‌آفرین بین مسلمانان شیعه و سنی تبدیل شده است.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد در خطبه های نماز جمعه این هفته اصفهان در مصلای بزرگ این شهر افزود: امروز اهل سنت نیز برای برپایی این مراسم باشکوه همکاری می‌کنند و این موضوع موجب تقویت وحدت و همدلی بین شیعه و اهل سنت شده است.
امام‌ جمعه اصفهان با بیان اینکه امام حسین (ع) در راه خدا به شهادت رسید، اظهار کرد: بسیاری از انسان‌ها در مسیر امام حسین (ع) قرار گرفتند و این نهضت حسینی پابرجا خواهد ماند.
آیت‌الله طباطبایی‌نژاد خاطرنشان کرد: یکی از باشکوه‌ترین آیین‌ها، پیاده‌روی اربعین است که مردم بیش از یکصد کیلومتر را به عشق اباعبدالله الحسین (ع) و در هوای گرم طی می‌کنند.
امام جمعه اصفهان همچنین با اشاره به تشکیل دولت چهاردهم گفت: با تحویل گرفتن امور توسط وزیران دولت جدید، امروز دغدغه همه مسوولان باید رفع مشکلات مردم باشد.
وی یادآور شد: همه دولت‌ها در کارنامه خود خدمت‌هایی برای کشور داشتند ولی در این راستا خدمات رییسان جمهور در دوره‌های مختلف، متفاوت بوده است.
امام جمعه اصفهان افزود: در مجموع، امروز ایران به برکت خدمات گسترده همه دولت‌ها از امنیت بالایی برخوردار است.
آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با اشاره به سالروز جهانی مسجد گفت: مسجد یکی از سنگرهای عبادی و معنوی مسلمانان است و به این دلیل دشمنان به‌دنبال خالی کردن صفوف نماز در مساجد هستند.
وی تصریح کرد: دشمنان به خوبی می‌دانند کسانی که اهل نماز و مسجد هستند، حریف اصلی آن‌ها خواهند بود بنابراین ضرورت دارد نسبت به حضور جوانان در مساجد تلاش و اقدامات بیشتری صورت گیرد.

۳۱ مرداد مصادف با ۲۱ اوت همزمان با سالگرد آتش زدن مسجد الاقصی توسط رژیم صهیونیستی، «روز جهانی مسجد» نامگذاری شده است.