بجنورد- ایرنا- نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد با تبریک آغاز هفته دولت گفت: دولت چهاردهم با شروع خوب خود ، ادامه دهنده راه شهید رجایی و رییس جمهور شهید باشد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین رضا نوری در آیین عبادی و سیاسی این هفته نمازجمعه بجنورد اظهار کرد: شهید رییسی هم پس از شهید رجایی، یک الگوی خدمتگزاری و مدیریت بود و دومین رییس جمهوری بود که همانند رجایی کار کرد، بخش اعظم وقت خود را صرف سفر به استان های مختلف، حضور در میدان افتتاح طرح ها، شنیدن حرف مردم، پیگیری درد و دل با اصناف و گروه های مختلف کرد.

وی افزود: شهید رییسی الگوی تمام دولتی ها و مسئولان بود که به جامعه ارائه شد، در حوزه اخلاق برای مباحث مدیریتی ایشان بالاترین و بزرگترین الگو است، برای بحث مردمی بودن، اخلاص و خستگی ناپذیری بخواهیم سرمشق معرفی کنیم ایشان بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد با گرامیداشت هفته دولت اضافه کرد: فلسفه مسئولیت، خدمتگزاری، مشکل گشایی و وقف خود برای برطرف کردن مشکلات مردم است، مسئول فقط وقت اداری نیست و باید ۲۴ ساعته دغدغه گرفتاری و مشکلات را داشته پی گیری کند.

چهار میلیون زائر اربعین، عازم کربلا شدند

وی ادامه داد: اربعین عظیم ترین اجتماع زندگی است، شکوه و عظمتی که این قصه امروز پیدا کرده بسیار گسترده است و هرسال شاهد خیل عظیم جمعیت عاشقان اهل بیت(ع) شاهد هستیم، این خود تبلیغ بزرگی برای مکتب اهل بیت(ع)، عاشقان و احیای دین پیامبر اکرم(ص) است.

حجت الاسلام و المسلمین نوری تاکید کرد: چیزی در حدود چهار میلیون زائر اربعین، عازم کربلا شدند و این، وسیله ای برای نشر فرهنگ اهل بیت است، اربعین دنیا را با عاشورا، شیعه و اهل بیت(ع) آشنا خواهد کرد.

وی بیان کرد: امروز فرهنگ عشق به زائر حسینی همه جهان اسلام را فراگیر کرده و به مروز زمان همه دنیا توجه وعنایت ویژه ای به این فرهنگ خواهند کرد.

خراسان شمالی با ۱۰ شهرستان بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد از آن در روستاها سکونت دارند.