مجتبی ملااحمدی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: حدود ۳۰۰ پروژه آموزشی نیمه تمام در استان وجود دارد که با تکمیل و بهرهبرداری از آنها، چالش مهم کمبود فضای آموزشی تاحدودی رفع می شود.
وی اظهار داشت: اتفاقات خوبی در ۲ سال گذشته در زمینه تأمین و بهرهمندی از اعتبارات دولتی و تعهدات لازم در قبال پروژه های خیرساز در سازمان نوسازی مدارس شکل گرفت.
وی با اشاره به نقش مدیریت صحیح در پیشبرد اقدامات مدرسهسازی در استان اصفهان گفت: با این شیوه، طلسم رها شدهترین پروژههای آموزشی شکسته شد و پیشبینی می شود تا پایان سالجاری بسیاری از پروژه های نیمه تمام با همت خیران به اتمام برسد.
رییس مجمع خیرین مدرسهساز اصفهان افزود: تعامل تنگاتنگ دولت با خیران، تاثیر بسزایی در توسعه فضاهای آموزشی و رونق بخشی به حوزه تعلیم وتربیت دارد.
ملااحمدی یادآور شد: از زمان تاسیس مجمع خیرین مدرسهساز اصفهان تاکنون روزانه یک کلاس درس در این استان به بهرهبرداری رسیده که در ۲ سال اخیر این آمار به سه کلاس افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه مسوولیت اجتماعی واحدهای صنعتی یکی از حوزههای قابل توجه است، گفت: گام بزرگ هلدینگ پتروپالایش اصفهان در این زمینه باید برای سایر مجموعههای صنعتی استان الگو باشد و صنایع دیگر نیز نقش خود را در مسوولیت اجتماعی ایفا کنند.
ملااحمدی به مشارکت و حضور برخی اتحادیه ها و صنوف استان در عرصه مدرسهسازی و مدرسهیاری اشاره کرد و گفت: احداث هنرستانهای تخصصی مرتبط با حوزه اصناف و اتحادیه ها نیز در دستور کار مجمع خیرین مدرسهساز اصفهان قرار دارد.
به گزارش ایرنا، مجمع خیرین مدرسهساز استان اصفهان در سال ۱۳۷۸ به منظور جذب هر چه بیشتر خیران و ساماندهی کمکهای مردم در حوزه مدرسهسازی تشکیل شد؛ این مجمع با یکهزار و ۵۰۰ عضو در ۱۶ شهرستان استان فعال است.