تهران- ایرنا- رسانه‌های رژیم صهیونیستی با اشاره به حملات کوبنده مقاومت لبنان به شهرک های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی اعلام کردند که به صنعت گردشگری این رژیم خسارات سنگینی وارد شده است.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از رسانه صهیونیستی «واللا»، تا هفته گذشته، ۶۲ هزار و ۴۸۰ نفر از شهرک های شمالی تخلیه که ۱۶ هزار و ۸۵۵ نفر از آنها در هتل ها اسکان داده شده‌اند.

بر این اساس، تا هفته گذشته، ۴ هزار و ۳۷۸ درخواست غرامت برای ساختمان ها و اموال در شمال اراضی اشغالی ثبت شده است.

در همین حال، وزارت گردشگری رژیم صهیونیستی از زیان وارده سنگین به بخش گردشگری خبر داده است.

طبق آمارهای اعلام شده ،خسارات زیادی به مرغداری‌های رژیم صهیونیستی وارد شده، به ویژه آنکه هفتاد درصد صنعت مرغ و تخم مرغ این رژیم در الجلیل و جولان اشغالی است.

واللا نوشت: اینها خلاصه ای از نبرد در شمال است که هنوز به پایان نرسیده و افقی هم برای پایان آن وجود ندارد.

در همین حال، رسانه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» نوشت که سال تحصیلی جدید طی دو هفته آتی شروع می‌شود، در حالی که ده‌ها هزار دانش آموز در شهرک های شمالی در سایه جنگ، امکان رفتن به مدرسه را ندارند.

این رسانه افزود که ۵۰۰ نفر از اولیای دانش آموزان شهرک‌های نزدیک به لبنان در الجلیل و جولان اشغالی نزد «یوآوکیش» وزیر آموزش رژیم اسرائیل رفته تا از او بخواهند که سال تحصیلی در شمال شروع نشود.

شهرک نشینان صهیونیست ساکن در شمال فلسطین اشغالی از وزیر آموزش رژیم صهیونیستی خواستند که جان فرزندان آنها را به خطر نیندازد.

آنها با تشریح خطرات ناشی از حجم آتش حزب الله در مناطقی که تخلیه نشده‌ است، اعلام کردند: در سایه تشدید درگیری برای همه، واضح است که شروع سال تحصیلی جان فرزندان ما را به خطر می‌اندازد.

به گزارش ایرنا، از ابتدای عملیات حزب‌الله در شمال فلسطین اشغالی، شمار زیادی از شهرک‌نشینان صهیونیست در این منطقه ناگزیر به ترک خانه‌های خود شده‌اند.

از سوی دیگر، حملات مداوم حزب الله لبنان به شمال فلسطین اشغالی در دفاع از مقاومت غزه، باعث تحمیل هزینه‌های سنگینی بر رژیم صهیونیستی در همه زمینه‌ها از جمله اقتصادی و صنعتی شده و اکثر شهرک‎ها و کارخانه‌های این رژیم در شهرک‌های شمال فلسطین تعطیل شده و از کار افتاده‌اند.

اوضاع در شمال سرزمین های اشغالی به اندازه ای بحرانی است که «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی که به افراطی ترین وزیر اسرائیلی مشهور است، در اظهاراتی تازه با حمله به وزیر جنگ این رژیم گفت: به جای لبنان، شمال اسرائیل را به عصر حجر بازگردانده‌اید.

بن گویر خطاب به «یوآو گالانت» افزود: قول داده بودید که لبنان را به عصر حجر بازگردانید، ولی اکنون شهرک‌های شمالی را به عصر حجر باز گردانده‌اید.

گالانت پیشتر در بازدید از مناطقی در مزارع اشغالی شبعا، تهدید کرده بود که لبنان را به عصر حجر باز می‌گرداند.

«ایتان دیویدی» رئیس شهرک صهیونیست نشین «موشاف مرگلیوت» در شمال فلسطین اشغالی پس از این بازدید گفت که گالانت وعده داد که لبنان را به عصر حجر بازخواهد گرداند، اما در واقعیت این حزب الله است که ما را به عصر حجر بازگرداند.

در پی حملات حزب الله لبنان به شمال فلسطین اشغالی، حدود ۲۰۰ هزار شهرک نشین صهیونیست از شهرک‌های نزدیک به لبنان فرار کرده‌اند و این شهرک‌ها آماج حملات مداوم پهپادی و راکتی حزب الله است.