کرمان - ایرنا - همزمان با هفته دولت و با حضور استاندار کرمان، نمایندگان مردم در مجلس و دیگر مسئولان محلی امروز(شنبه) دبیرستان ۶ کلاسه برکت آفرینش در شهرستان راور افتتاح شد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، این دبیرستان توسط بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) کلنگ‌زنی شده و در ادامه با اعتبارات محرومیت‌زدایی تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرکل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس کرمان در این آیین گفت: مبلغ ۱۰ میلیارد ریال توسط بنیاد برکت و ۶۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی برای احداث و تجهیز این مدرسه هزینه شده است.

رضا هدایتی افزود: ۶۶ پروژه آموزشی با ۳۷۰ کلاس درس و ۴۹ هزار مترمربع زیربنا در سطح استان کرمان در حال آماده‌سازی است که در دوره تحصیلی پیش رو به فضای آموزشی استان اضافه می‌شوند.

آیین افتتاح این‌ واحد آموزشی با حضور نمایندگان مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مسئولان استان و محلی برگزار شد.

همچنین استاندار کرمان در بدو ورود به شهرستان راور پس از ادای احترام به مقام شامخ شهدای آرمیده در گلزار شهدا، با خانواده طلبه شهید سعید نوراللهی نیز دیدار کرد.

محمد مهدی فداکار در دیدار با پدر این شهید والامقام، یاد، جانفشانی‌ها و رشادت‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشت.

طلبه شهید سعید نوراللهی راوری، بیستم ‌دی ماه ۱۳۴۹ در شهر راور از توابع استان کرمان به دنیا آمد و در پنجم ‌اردیبهشت ۱۳۶۶ در بانه براثر اصابت ترکش به شهادت رسید.

مرکز شهرستان راور در فاصله ۱۳۰ کیلومتری شمال شرق شهر کرمان قرار دارد.