تهران- ایرنا- سرمربی تیم ملی ووشو بزرگسالان ایران، گفت: نگاه فدراسیون و ما همیشه به کسب بهترین نتایج معطوف است و امیدوارم با نفرات جدید و جوانی که داریم در آسیایی ماکائو به نتایج خوبی برسیم.

کیوان شیرآقایی امروز شنبه در فاصله کوتاه تا اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا در ماکائو به خبرنگار ایرنا، گفت: پنجمین مرحله اردو را پشت سر می‌گذاریم و یک اردوی دیگر تا زمان اعزام داریم. ۱۸ شهریور راهی ماکائو می‌شویم و مسابقات نیز از بیست‌ویکم آغاز خواهد شد.

وی شرایط تیم ایران را مطلوب توصیف کرد و اظهار داشت: بعد از برگزاری مسابقات انتخابی، نفرات اول اوزان مختلف (هشت وزن) انتخاب شده‌اند که از این جمع، هفت نفر به آسیایی اعزام خواهند شد.

شیرآقایی توضیح داد: در ۶۰- امیرحسین همتی، ۶۵- رضا عبداللهی، ۷۰- محمد فرهادی، ۷۵- سیدسهیل موسوی، ۸۰- علی خورشیدی، ۸۵- محمدرضا ریگی، ۹۰- محمد شیرآقایی و ۹۰+ کیلوگرم محمد نصیری، نفرات حاضر در اردو هستند.

شیرآقایی در خصوص جوانگرایی انجام شده در تیم ملی ووشو، گفت: از این جمع تنها علی خورشیدی یک مرتبه به مسابقات جهانی بزرگسالان اعزام شد و طلای آن رویداد را دارد. سایر نفرات، برای نخستین بار به یک رویداد رسمی مهم بزرگسالان اعزام می‌شوند.

وی گفت: سه بازیکن ما طلای دوره گذشته جوانان جهان را دارند. در واقع تیمی جوان و متفاوت را اعزام کردیم چون زمان پوست‌اندازی فرا رسیده بود. تعدادی از این بازیکنان را در مسابقات بریکس روسیه شرکت دادیم تا هم تجربه خوبی کسب کرده و هم نقاط ضعف آنان را برطرف کنیم.

سرمربی تیم ملی ووشو مردان ایران در بخش ساندا در خصوص همکارانش در کادر فنی، توضیح داد: حبیب بهمنی و علیرضا رضایی‌منش، مربیان تیم هستند که همراه با تیم اعزام خواهند شد.

وی در مورد نگاه خود و فدراسیون به مسابقات آسیایی ماکائو، گفت: همیشه با هدف کسب بهترین نتیجه راهی مسابقات می‌شویم. مسابقات آسیایی ووشو هر چهار سال برگزار می‌شود، اما این دوره پس از هفت سال انجام خواهد شد و همه برای کسب موفقیت می‌آیند. من به این تیم و نفرات جدید امید دارم تا بتوانند نتایج خوبی بگیرند.

شیرآقایی در مورد عضویتش در کمیته فنی فدراسیون ووشو، بیان کرد: امیدوارم بتوانم از تجاربی که در این چند طال در بخش مربیگری کسب کرده استفاده کنم تا ایده‌های جدید و متنوعی را وارد کمیته فنی کنم.

وی در پایان از مسئولان فدراسیون ووشو به دلیل فراهم کردن شرایط مطلوب برای تیم ملی، قدردانی کرد.