تهران- ایرنا- آیین عزاداری هیات‌های دانشجویی سراسر کشور صبح روز یکشنبه همزمان با اربعین حسینی در حسینیه امام خمینی(ره) و در حضور رهبر معظم انقلاب برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این آیین که با حضور هیات های دانشجویی سراسر کشور برگزار شد، حسین سیمایی صراف وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، محمدرضا ظفرقندی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش، حجت الاسلام مصطفی رستمی نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌ها و حجت الاسلام محسن قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی نیز حضور داشتند.
در این برنامه ابتدا زیارت اربعین قرائت شد و سپس آیین عزای حسینی (ع) با نوحه‌خوانی میثم مطیعی انجام شد؛ پس از آن عزاداران هیات های دانشجویی به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی نماز ظهر و عصر را اقامه کردند.
پس از آن رهبر معظم انقلاب در سخنانی با تبیین فلسفه قیام عاشورا و زیارت امام حسین(ع) بیان داشتند: در زیارت عاشورا به امام حسین علیه‌السلام عرض می‌کنید «انی سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم» کارزار بین جبهه حسینی و جبهه یزیدی تمام نشدنی است.
ایشان افزودند: حرب لمن حاربکم همیشه به معنای تفنگ به دست گرفتن نیست؛ به معنای درست اندیشیدن، درست سخن گفتن، درست شناسایی کردن و دقیق به هدف زدن است.
به گزارش ایرنا، هیات های دانشجویی از سراسر کشور به سنت هر ساله صبح امروز و همزمان با اربعین حسینی پس از تجمع در مسجد دانشگاه تهران به صورت دسته عزاداری به سمت حسینیه امام خمینی (ره) حرکت کردند.