چابهار - ایرنا - مدیرعامل بنیاد نیکوکاری یاس فاطمه االنبی گفت: آیین کلنگ زنی ساخت ۲ مدرسه یک‌کلاسه روستای حسن آباد زرآباد و الله آباد کنارک با مشارکت بنیاد نیکوکاری یاس فاطمه النبی(س)، بانک گردشگری و اداره کل نوسازی مدارس سیستان و بلوچستان آغاز شد.

فائض فرخی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این بنیاد در سه استان سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان ۳۲ مدرسه ساخته و چندین مدرسه در حال ساخت دارد.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف این بنیاد، کمک به آموزش در مناطق محروم و روستایی کشور است، افزود: از مجموع مدارس احداث شده توسط بنیاد این مدارس در شهرستان های جاسک، حاجی آباد استان هرمزگان و استان کرمان و سیستان و بلوچستان است.

مدیرعامل بنیاد نیکوکاری یاس فاطمه النبی (س) از راهبرد هیات امنا گروه مالی گردشگری مبنی بر ساخت ۱۰۰ مدرسه توسط این بنیاد در کشور خبر داد و افزود: این بنیاد همچنین ۲ سالن ورزشی چندمنظوره به مساحت ۹۰۰ مترمربع در استان های هرمزگان و کرمان احداث و یک زمین ورزشی در استان هرمزگان تحویل داده است.

وی با بیان اینکه تمام فعالیت های انجام شده با حمایت و کمک بانک گردشگری بوده است، از تمام نیروهای شاغل در گروه مالی گردشگری و همچنین بانک خواست همچون گذشته کمک های خود را برای امور مختلف خیریه بنیاد شامل مدرسه سازی و آزادی زندانیان دامه داده و همچنین قلک ها هم برای اعطای کمک آماده است.

فرخی ادامه داد: تامین جهیزیه به نیازمندان، تحت پوشش قرار دادن بیش از ۲۰۰ معلول در ۲ مرکز کرمان و جیرفت قسمتی دیگر از اقدامات این بنیاد است.

وی تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان در هر سال با برپایی سفره مهربانی توانسته ایم خدمتی به نیازمندان کرده و فقط در ماه رمضان سال گذشته در این مورد حدود ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیرعامل بنیاد نیکوکاری یاس فاطمه النبی (س) گفت: برای مهرماه سالجاری برنامه ریزی شده که در مناطق محروم لوازم التحریر دانش آموزان را همانند سال های گذشته فراهم کنیم.