کرمان - ایرنا - همایش راهپیمایی و عزاداری جاماندگان اربعین حسینی(ع) امروز(یکشنبه) در شهرستان‌های مختلف استان ازجمله کرمان، سیرجان، نرماشیر، رابر، زرند، شهداد و سایر نقاط استان همزمان با سراسر نقاط کشور برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در سالروز اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و یاران باوفایش، شهرستان‌های ولایتمدار استان کرمان و جای جای مناطق روستایی سراسر در عزا و ماتم است.

مردم مومن و عزادار شهرستان های استان کرمان از شب گذشته تا امروز با برپایی آیین های مختلف عزاداری در غم اربعین شهادت پیشوای آزادگان جهان و امام سوم شیعیان و یاران با وفایش به سوگواری پرداختند.

گروه گروه از دوستداران خاندان عصمت و طهارت و عزاداران حسینی با راه اندازی دسته‌های سینه زنی و زنجیر زنی و همچنین حضور در اماکن مذهبی و ذکر مصیبت و مرثیه سرایی سالروز اربعین شهادت سومین امام شیعیان جهان و همچنین یاد آوری اسارت اهل بیت (ع) را به سوگواری پرداختند.

پخت غذای نذری ، مراسم روضه خوانی و سخنرانی پیرامون قیام عاشورا و برگزاری محافل قرآنی و مراسم پیاده روی از دیگر برنامه هایی بود که از روز گذشته تا امروز در جای جای شهرستان ها درحال برگزاری است.