ساوه - ایرنا - فرماندار زرندیه گفت: یک‌هزار و ۱۹۰ میلیارد ریال از محل بودجه ۱۴۰۳ برای اجرای ۱۱۲ طرح عمرانی و خدماتی در این شهرستان اعتبار از سوی دولت مصوب شده است.

به گزارش ایرنا، ابوالقاسم مهری روز دوشنبه در شورای اداری شهرستان با اشاره به اینکه این میزان اعتبار در بین ۲۹ دستگاه اجرایی توزیع شده است، اظهار کرد: عمده توجه اعتبارات امسال با توجه به مطالبات مردمی و مشکلات شهرستان در حوزه‌های مختلف از جمله برای رفع تنش آبی، توسعه زیرساخت‌های راه، سلامت و ورزش تمرکز یافته است.

وی اضافه کرد: اخذ مجوزهای ماده ۲۳ برای جاده قدیم ساوه - تهران در محدوده شهرستان زرندیه و سه پایگاه امداد و نجات جاده‌ای، جذب اعتبار لازم برای اجرای طرح تصفیه خانه فاضلاب زرندیه، اصلاح جاده اختر آباد و زمین چمن شهر زاویه و جذب ۳۵۰ میلیارد ریال برای بیمارستان قدیمی آسیابک از جمله اقدامات انجام یافته در این شهرستان است.

مهری گفت: از محل اعتبارات سال ۱۴۰۲ نیز که ۸۴۰ میلیارد ریال برای ۱۳۱ طرح مصوب شده بود حدود ۷۹ درصد به میزان ۶۷۰ میلیارد ریال جذب و در طرح ها سرمایه‌گذاری شد.

رییس شورای اداری زرندیه با تاکید بر تلاش مدیران شهرستان برای جذب حداکثری اعتبارات سال جاری افزود: انتظار می‌رود مدیران با ایجاد ارتباط کاری مثمر ثمر با مدیران بالا دستی خود بتوانند برای اجرای طرح‌ها جذب اعتبارات را از سه دستگاه تامین کننده مالی استان پیگیری کنند.

وی با اشاره به آغاز فعالیت دولت چهاردهم اظهار کرد: عملیاتی شدن برنامه‌های دولت مهمترین رسالت مدیران و مجموعه دستگاه‌های دولتی است و باید همسو با سایر نهادها در مسیر خدمتگزاری به مردم ماموریت‌های محوله انجام شود.

فرماندار زرندیه یادآور شد: هنوز برخی از دستگاه‌های اجرایی به اتوماسیون دولت متصل نشده‌اند که پیگیری اتصال به این امکان ضروری است.

وی همچنین بر اطلاع رسانی عملکرد دولت در حوزه‌های مختلف برای جلوگیری از سوگیری رسانه‌های معاند و غرض ورزی آنها را ضروری اعلام کرد و گفت: مسئولان باید با اطلاع رسانی به موقع از طرح‌ها از خدمات انجام یافته توسط نظام و دولت برابر هجمه‌های معاندان دفاع کنند.

امام جمعه زرندیه هم در این شورا با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان دولت اظهار کرد: مردمی بودن، ساده زیستی، بی‌منتی ارائه خدمت و خدمت صادقانه از مهمترین ویژگی شهیدانی همچون باهنر، رجایی، رئیسی و امیر عبداللهیان بود که همگی از شاخص‌های مدیریت در احکام اسلامی است.

حجت الاسلام حسین ابراهیمی اظهار کرد: وظیفه همه نهادها و دستگاه‌ها کمک به دولت چهاردهم برای خدمت به نظام بوده و لازم است در این مسیر همه پای کار باشند.

شهرستان زرندیه با جمعیت حدود ۸۰ هزار نفر به مرکزیت شهر مامونیه در ۷۰ کیلومتری تهران، ۳۰ کیلومتری ساوه و ۲۰ کیلومتری شهر جدید پرند واقع شده است.