زاهدان - ایرنا - مدیر آب وخاک سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: با تجهیز ۵۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان به سامانه‌های نوین آبیاری، ۲۷۲ میلیون متر مکعب آب در این بخش صرفه جویی شد.

حسینعلی رمرودی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اجرای سامانه‌های نوین آبیاری موجب کاهش مصرف آب و صرفه جویی در منابع آبی سیستان و بلوچستان خواهد شد بنابراین توجه خاص به این بخش و افزایش اعتبارات این طرح بویژه در این خطه که محدودیت های منابع آبی بسیاری دارد از ضروریات بخش کشاورزی است.
وی تاکید کرد: در این راستا مطالعات ۲۰ هزار هکتار از اراضی سیستان و بلوچستان که قابلیت اجرای سامانه‌های آبیاری نوین را دارد به انجام رسیده و در صورت تامین اعتبار آماده اجراست.
مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با توجه به محدودیت اعتبارات تخصیص یافته این طرح در ۲ سال اخیر بهره برداران بی شماری چشم انتظار اجرای سامانه نوین آبیاری در اراضی خود با هدف صرفه جویی مصرف آب هستند که امید است در سالجاری این موضوع از طرف معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی مورد توجه ویژه‌ای برای این استان قرار گیرد.
رمرودی خاطر نشان کرد: در هفته دولت امسال ۲۹۰ هکتار از اراضی کشاورزی سیستان و بلوچستان به سامانه نوین آبیاری مجهز می‌شوند.

به گزارش ایرنا، سیستان و بلوچستان جزو استان‌های کم بارش و از نظر منابع آبی در محدویت قرار داردکه بکارگیری سیستم‌های نوین آبیاری ضرورت بخش کشاورزی این استان است.هم‌اینک مجموع اراضی کشاورزی و باغی این استان ۲۲۸ هزار و ۴۵۱ هکتار شامل ۱۳۵ هزار و ۷۴۱ هکتار زراعی و ۹۲ هزار و ۷۱۰ هکتار باغی است.
سیستان و بلوچستان به دلیل شرایط خاص آب و هوایی در تولید برخی محصولات کشاورزی در کشور خاص است به طوری که رتبه نخست تولید محصولات خارج از فصل کشور با ۴۲۵ هزار تن از سطح ۱۷ هزار هکتار زمین را دارد و نقش بسزایی در تنظیم بازار و ایجاد درآمد برای کشاورزان ایفا می‌کند.