یزد- ایرنا- سه مادر زندانی یزدی با کمک سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریالی نیکوکاران به مناسبت اربعین حسینی از زندان آزاد شدند.

به گزارش دوشنبه روابط عمومی ستاد مردمی دیه استان یزد؛ در راستای اجرای پویش ” قدم قدم تا آزادی” چند جامانده از سفر کربلا، با حضور در ستاد دیه استان یزد و پرداخت مبلغ ۳۳۰ میلیون تومان، بدهی سه مادر زندانی که به دلیل جرائم غیر عمد در زندان به سر میبردند، این مددجویان از زندان آزاد و به آغوش گرم خانواده خود بازگشتند.

در پی تداوم کمک های نیکوکاران و هیئت های یزدی در ایام ماه صفر، ستاد دیه استان یزد در روزهای منتهی به اربعین حسینی میزبان افرادی بود که بنا به دلایلی و مشکلاتی از سفر به کربلا جامانده بودند و تصمیم داشتند تا در این ایام با اهدای نذورات خود زمینه آزادی زندانیان جرائم غیر عمد را فراهم کنند.

نیکوکاری که تمایلی به فاش شدن نام و تصویرش نداشت در این خصوص گفت: هر ساله در چنین ایامی به همراه خانواده خود اقدام به پیاده روی اربعین و زیارت امام حسین (ع) میکردیم که در سال جاری به دلیل بیماری خود نتوانستم به این سفر مشرف شوم، اما تصمیم گرفتم و نذری کردم که امسال یک زندانی غیر عمد را از زندان آزاد کنم و انشالله در سال آینده بتوانم به این سفر روحانی بروم.

بانوی دیگری که او نیز تمایلی به فاش شدن نام و تصویرش نداشت با اهدا مبلغ مورد نظر خود در این خصوص گفت: فرزندم چند سالی است که به دلیل تحصیل خارج از کشور زندگی میکند و این مبلغ توسط وی جهت نذری که هر ساله در اربعین حسینی دارد به ستاد دیه استان اهدا شده و امیدوارم تا همیشه فرزندم سلامت و در زندگی خود موفق باشد.

این موارد تنها قطره هایی از دریای معرفت ناب نیکوکارانی است که همانند ماه محرم در ایام ماه صفر و اربعین نیز ستاد دیه استان یزد را تنها نگذاشته و با کمک خود زمینه آزادی سه مادر در بند را فراهم کردند.

از اول امسال تا دوم مرداد ماه ۶۱ زندانی از زندان های استان یزد آزاد شدند.