ایلام - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام گفت: مشکل افت فشار آب محله "مهرآباد" شهر ایلام با تامین آب پایدار برای این منطقه، برطرف شد.

محمد محمدی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: ساخت و سازهایی که در سنوات گذشته به صورت غیرمجاز در برخی مناطق شهر ایلام و بالاتر از تاسیسات آبفا انجام شده، ساکنان مناطقی از شهر ایلام را از جمله "مهرآباد" و ساکنین کوچه‌های "تلاش"، "شهید زراعتی" و "بدر" را در فصل گرم سال با مشکل افت فشار و قطعی آب مواجه کرده بود.

وی افزود: در این راستا، طرح رفع مشکل افت فشار و قطعی آب و همچنین تامین آب پایدار مشترکان این محله توسط معاونت بهره برداری آب شرکت آبفای استان مورد مطالعه و در دستور کار قرار گرفت.

مدیر عامل آبفای ایلام بیان کرد: با اقدامات فنی و مهندسی شرکت آب و فاصلاب استان و تلاش امور آبفای شهرستان ایلام، خط انتقال و شبکه آب جدید ایجاد و آب پایدار برای بیش از ۶۰۰ مشترک این منطقه تامین شد.

محمدی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون با ایجاد بیش از هزار متر خط انتقال جدید، اصلاح و تغییر در احجام خطوط انتقال، احداث شبکه داخلی و نصب انشعابات جدید، مشکل افت فشار و قطعی در مناطق مختلف شهر ایلام از جمله بلوار جمهوری و خیابان شهید ربابه کمالی، کوچه شهید یارمحمدی در محله بانبرز و خیابانهای آزادی ۹ و شهید کرم‌پور و همچنین شهرک شهید کشوری (سرطاف) شهر ایلام رفع و آب پایدار این مناطق تامین شده است.

وی، خاطرنشان کرد: مطالعات رفع افت فشار سایر مناطق شهر ایلام نیز انجام و برنامه‌ریزی‌های لازم در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، ۴۰ درصد مصرف آب استان مربوط به شهر ایلام است.