مهدی کوزهگرها روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: براساس دادههای آماری، درخواست برطرف کردن سد معبر خودروهای دورهگرد و دستفروش و مرمت آسفالت پرتکرارترین درخواست شهروندان بوده و جمعآوری سگهای بی صاحب در رتبه بعدی مطالبات قرار داشته است.
وی اضافه کرد: درخواست نظافت معابر عمومی سطح شهر در رتبه دوم تماسهای شهروندان بوده که به نظر میرسد با تقویت آموزش شهروندی درخصوص مدیریت پسماند که منتج به تقویت حس تعلق به شهر می شود، میتوان این مطالبه را به حداقل رساند.
کوزه گرها با بیان اینکه پنج هزار و ۱۷۵ مرتبه تلفنهای سامانه ۱۳۷ در سال جاری به صدا درآمده است، تصریح کرد: از بین گزارشهای اعلامی تنها ۲ هزار و ۶۷۲ تماس درخواست قابلیت ثبت و پیگیری داشته است.
این مدیر شهری با اشاره به درخواست های مردم از سازمانهای پردرخواست، افزود: سازمان پسماند در راس سازمانهایی بوده که بیشترین درخواستهای شهروندی در سامانه ۱۳۷ را به خود اختصاص داده است.
مدیر مرکز فوریتهای اجرایی شهر قزوین در توضیح بیشتر بیان کرد: سازمان پارکها، حمل و نقل و ترافیک، زیباسازی و ساماندهی مشاغل و فرآوردههای کشاورزی نیز به ترتیب از دیگر سازمانهای پاسخگو به شهروندان بودند.
کوزهگرها به وضعیت مناطق چهارگانه شهرداری در خصوص دریافت پیامهای شهروندان نیز پرداخت و گفت: منطقه ۲ شهرداری با ۳۷۲ درخواست در صدر مناطق شهری قرار دارد و این درحالی است که بعد از آن، به ترتیب منطقه یک و چهار و البته منطقه سه کمترین درخواست ثبت شده و ارجاعی را داشته است.
مدیرمرکز فوریتهای اجرایی شهر قزوین مراکز توسعه اجتماعی که در حوزه ساماندهی متکدیان و بیخانمان ها و در راه ماندهها فعالیت دارد و همچنین کنترل ترافیک را از جمله بخشهایی از مدیریت شهری دانست که کمترین مطالبات شهروندی را داشتند.