بندرعباس - ایرنا - مدیر منطقه ۶ انتقال گاز ایران گفت: اورهال (تعمیرات اساسی) سبک کمپرسور گاز تاسیسات تقویت فشار گاز تنگ نی حاجی آباد با سود صرفه جویی یک میلیارد ریالی برای نخستین بار به دست متخصصان این منطقه انجام شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی منطقه ۶ انتقال گاز ایران، رضا رفیعی روز سه‌شنبه با اعلام این خبر اظهار کرد: باتوجه به نشتی کمپرسور گاز واحد سه تاسیسات تقویت فشار گاز تنگ نی، بعد از بررسی‌های میدانی و تشکیل نشست تعمیراتی، اورهال اضطراری این تجهیز در دستورکار قرار گرفت.

وی با اشاره به مطالعه دقیق و بررسی همه جانبه کار و همچنین شناسایی کامل ریسک‌های تعمیراتی بیان کرد: باتوجه به نشتی انتهای کمپرسور در قسمت FRONT، در راستای کاهش خطرات ناشی از وجود گاز در اتاقک و ESD و جلوگیری از بروز حوادث و مهیاکردن شرایط ایمنی کامل، کپ مربوط به سمت front باز و تعویض اورینگ‌های معیوب و ترمیم بخش‌هایی از بدنه در محل کپ انجام شد.

مدیر منطقه ۶ انتقال گاز ایران تصریح کرد: این تعمیرات با تکیه بر تجربه، علم و آگاهی همکاران متخصص واحد تعمیرات اساسی و تاسیسات تنگ نی در فضایی سرپوشیده و محدود، با گرما و شرجی بالا انجام گرفت تا بار دیگر در تعمیرات تجهیزات به خودکفایی برسیم.

رفیعی به بخشی از فعالیت‌های انجام شده در این اورهال پرداخت و عنوان کرد: باز کردن مخزن روغن (اکومولاتور)، باز و جا به جا نمودن توربین و باز کردن کوپلینگ و بین توربین و کمپرسور دمونتاژ ژورنال بیرینگ، جداسازی و دمونتاژ و سرویس سیل گازی خشک (DGS) و کلیه بیرینگ سیل‌ها، بررسی و صحت عملکرد کلیه سنسورهای ارتعاشی و دها، موارد تعمیراتی که با دانش تلاشگران این منطقه زودتر از زمان برنامه ریزی شده، با موفقیت انجام شد.

در حال حاضر بیش از ۲۰ نیروگاه و ۳۷ مورد صنایع از جمله پالایشگاه‌ها، صنایع فولادی، معدنی در ۲۷ درصد از پهنه خاکی کشور در حوزه راهبری منطقه ۶ انتقال گاز ایران، انرژی پاک گاز را دریافت می‌کنند.