ساری - ایرنا - مدیرکل بهزیستی مازندران از افتتاح و بهره برداری از ۱۱۵ طرح عمرانی ویژه مددجویان زیرپوشش این نهاد حمایتی و خدماتی در هفته دولت خبرداد.

فریبا بریمانی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا این طرح ها را شامل مسکن، اشتغالزایی، مرکز مشاوره، مرکز مثبت زندگی و مرکز توانبخشی ذکرکرد و گفت که این طرح ها به مرور در ایام هفته دولت افتتاح و بهره برداری خواهد شد.

وی از بهره‌برداری ۵۱ طرح اشتغالزایی ویژه مددجویان بهزیستی مازندران همزمان با گرامیداشت هفته دولت امسال خبرداد و تصریح کرد: برای راه‌اندازی این طرح‌ها، تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان واجد شرایط زیرپوشش بهزیستی مازندران پرداخت شده است.

مدیرکل بهزیستی مازندران، احداث مسکن برای مددجویان زیرپوشش این نهاد حمایتی و خدماتی را از مهمترین برنامه های بهزیستی مازندران برای جامعه هدف دانست و اظهار داشت:‌ در گرامیداشت هفته ودلت امسال، ۵۶ واحد مسکونی به مددجویان زیرپوشش بهزیستی استان اهدا می شود.

وی همچنین از افتتاح پنج مرکز مشاوره و خدمات روان شناختی در گرامیداشت هفته دولت امسال در مازندران خبرداد و خاطرنشان کرد:‌ این مراکز در شهرستان های ساری، قائم شهر، سوادکوه و میاندورود با هدف ارتقای سطح سلامت روان، پیشگیری، آموزش و ارایه خدمات تخصصی به مردم بهره برداری می رسد.

مدیرکل بهزیستی مازندران اظهار کرد: مرکز توانبخشی حرفه آموزشی پسران "مهر پویا" در شهرستان نکا، افتتاح مرکز توانبخشی حرفه آموزی" دستینه کالا" در شهرستان ساری و بهره برداری از مرکز مثبت زندگی در شهرستان کلاردشت از دیگر طرح هایی است که در طی این ایام افتتاح و بهره برداری خواهد شد.

بریمانی در بخش دیگر سخنان خود با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی، باهنر و شهید رئیسی، اسوه‌های خدمت و صداقت، اظهار داشت: زنده نگاه داشتن یاد و خاطره این شهدا به منزله تداوم راه آنان در ارایه خدمت بی منت به مردم است.

وی، تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی، غبارروبی و عطر افشانی گلزار شهدا را از جمله برنامه‌های ستاد دهه فجر بهزیستی مازندران برشمرد و خاطرنشان کرد:‌ تجدید بیعت با آرمان های امام راحل و شهیدان انقلاب اسلامی در گلزارهای سراسر استان با حضور پررنگ روسا و کارکنان بهزیستی از ویژه برنامه های بهزیستی در هفته دولت است.

وی، برپایی میز ارتباط مردمی، دیدار با خانواده های معظم شهدا، حضور در منزل افراد دارای معلولیت و شرکت در نماز عبادی سیاسی جمعه را از دیگر برنامه های اداره کل بهزیستی مازندران در گرامیداشت هفته دولت برشمرد.

بهزیستی مازندران ۱۶۲ هزار خانوار با ۳۶۰ هزار نفر جمعیت را زیرپوشش دارد.

بهزیستی مازندران ۶۲ هزار معلول را زیرپوشش دارد و معلولان جسمی حرکتی با ۲۷ هزار نفر بیشترین تعداد معلولان زیر پوشش این نهاد حمایتی در استان را به خود اختصاص داده اند، این نهاد همچنین ۱۳ هزار معلول کم توان ذهنی، بیش از هفت هزار معلول نابینا و هفت هزار و ۴۳۰ معلول ناشنوا و کم شنوا، ۶ هزار و ۵۰۰ بیمار روانی مزمن و ۷۳۰ معلول صوت و گفتاری را در مازندران زیرپوشش دارد.