شهرکرد- ایرنا- همزمان با پنجمین روز از هفته دولت، عملیات بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۱۵۳ طرح با حضور استاندار چهارمحال و بختیاری و نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن، سامان و فرخشهر در مجلس شورای اسلامی روز سه‌شنبه به صورت متمرکز در شهرکرد آغاز شد.

به گزارش ایرنا، استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه گرامیداشت هفته دولت فرصتی برای بیان دستاوردها و خدمات مهم دولت و همچنین فرصتی برای افتتاح طرح‌های اجرا شده در یک‌سال گذشته است و تشکر از زحمات کسانی است که در پیشرفت و توسعه و آبادانی شهرستان‌ها و استان تلاش داشتند افزود: کار میدانی و جهادی، وحدت، وفاق و همدلی زمینه‌ساز توسعه و پیشرفت همه جانبه است.

غلامعلی حیدری در آیین بهره‌برداری از این طرح‌ها در فرهنگسرای شهرکرد با اشاره به فرمایشات محوری و ارزشمند رهبر معظم انقلاب در مراسم تنقیذ رییس‌جمهور افزود: فرمایشات مقام معظم رهبری مختص یک زمان خاص نیست و همیشه این فرمایشات و بیانات‌محوری ایشان راهگشا است.

به گفته وی، استفاده از ظرفیت داخلی، تاکید بر کار جهادی و وحدت و همدلی سه محور اصلی بیانات رهبر معظم انقلاب است که راهگشا و کلید گشایش گره‌های بزرگ در کشور است و این فرمایشات همیشگی هستند.

وی با گرامیداشت یاد شهیدان رجایی، باهنر و شهید خدمت آیت الله رییسی اظهار داشت: دولت سیزدهم منشا خدمات بزرگ در کشور بود و رییس‌جمهور شهید در راه خدمت به مردم جان خود را هدیه کرد و به خاطر کارهای جهادی، خالصانه و ارزشمندی که داشت، رهبر به ایشان لقب شهید خدمت را دادند.

حیدری اظهار داشت: پیاده‌روی اربعین و حضور ۲۱ میلیون نفر جمعیت در این مراسم معنوی و همچنین موفقیت و پیروزی در هشت سال دفاع مقدس نمونه بارز کار جهادی است.

حیدری افزود: حضور رییس‌جمهور شهید در میدان و انجام بیش از ۵۰ سفر استانی نمونه بارز کار جهادی است که این سفرها مصوبات ارزشمندی داشت و نتیجه آن تکمیل تعداد قابل طرح‌های نیمه تمام بود که سال‌ها راکد بود.

فرماندار شهرستان شهرکرد نیز در آیین افتتاح و آغاز عملیات اجرایی متمرکز طرح‌های شهرستان شهرکرد با گرامیداشت یاد شهید رجایی و باهنر و شهید جمهور آیت الله رئیسی گفت: از این تعداد ۸۱ طرح در بخش‌های مختلف به بهره‌برداری رسید و عملیات اجرایی ۷۲ طرح آغاز شد.

بهادر عبدالغنی افزود: برای انجام عملیات ساخت و تکمیل طرح‌های که بهره‌برداری شده بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال (یک‌هزار و ۲۵۹میلیارد تومان) اعتبار از محل اعتبارات ملی، استانی، محرومیت‌زدایی و اعتبارات توازن هزینه شده است.

به گفته وی، برای اجرای طرح‌هایی که عملیات اجرایی آن آغاز شده است نیز سه هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه انجام کار جهادی در دولت سیزدهم در کل کشور و به خصوص چهارمحال و بختیاری و مناطق محروم مورد توجه ویژه قرار گرفت گفت: در ۲ سفر رییس‌جمهور شهید به این استان اتفاقات خوبی در استان و شهرستان شهرکرد رقم خورد.

عبدالغنی اظهار داشت: اجرا و تکمیل طرح‌های انتقال آب به خصوص طرح انتقال آب بن به بروجن که یکی از چالش‌های مهم استان بود به عنوان یکی از این دستاوردها بود.

فرماندار شهرستان شهرکرد افزود: همزمان با هفته دولت امسال ۴۰۰ مسکن در طرح نهضت ملی در شهرستان شهرکرد بهره‌برداری شد.

به گزارش ایرنا، در این آیین از چهار خانواده شهید چهارمحال و بختیاری نیز تجلیل شد.

در هفته دولت هزار و ۳۹۳ طرح عمرانی و اقتصادی افتتاح و اجرایی می‌شود که از این تعداد ۸۰۰ طرح با ۲.۴ هزار میلیارد تومان بهره‌برداری و عملیات اجرایی ۵۹۳ طرح نیز با ۴.۷ هزار میلیارد تومان در سراسر استان چهارمحال و بختیاری آغاز می‌شود.