اراک - ایرنا - ۲۰ هزار میلیارد ریال تفاهم‌نامه اجرای پروژه‌های گردشگری برای شهر اراک روز سه‌شنبه بین شهرداری این شهر و شرکت دی ( بنیاد مستضعفان) منعقد شد.

به گزارش ایرنا، در قالب این تفاهم نامه حدود ۱۰ پروژه بزرگ از جمله پارک آبی اراک ایجاد می‌شود.

شهردار اراک در این آیین گفت: از زمان فعالیت در این شهر، بهبود مستمر فضای شهری، سیما و منظر، مبلمان شهری و فضای سبز با جدیت دنبال شده است.

علیرضا محمودی افزود: در راستای بحث‌های توسعه‌ای در شهر اراک، نیاز به اجرای پروژه‌های بزرگ و پیمانکاران توانمند است.

وی بیان کرد: فضا در شهرداری اراک برای ورود هر پیمانکار وجود دارد.

شهردار اراک ادامه داد: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا تاکنون اقدامات خوبی در شهر اراک داشته اما این قرارگاه امکان ورود به بخش‌های گردشگری را نداشت و نیاز بود شرکت‌های دیگر برای پروژه‌های گردشگری وارد شوند.

محمودی اظهار کرد: ساخت پارک آبی نیاز به تخصص خاص خود دارد و برای ایجاد آن در شهر اراک ۶ ماه کار مطالعاتی صورت گرفته و تلاش شد بهترین پیمانکاران به کار گرفته شوند.

وی گفت: پروژه‌هایی در شهر اراک وجود دارد که عملیات اجرایی آنها سال‌ها به طول انجامیده و باعث نارضایتی‌هایی شده بود.

شهردار اراک ادامه داد: باید طرح‌هایی بنیان‌گذاری شود که قابلیت اجرا داشته باشد.

محمودی بیان کرد: ورود شرکت دی در اراک اتفاق عجیبی نیست و باید سرمایه‌گذاران بیشتری در این شهر برای سرمایه‌گذاری ورود کنند.

وی تصریح کرد: شرکت دی، دولتی است و برای اجرای طرح‌های مهمی به کمک شهرداری آمده است که انتظار می‌رود با اجرای آنها شاهد رضایتمندی گسترده از سوی شهروندان باشیم‌.

شهردار اراک ادامه داد: اراک واجد بهترین شرایط سرمایه‌گذاری به لحاظ چند مولفه از جمله دسترسی خوب، زیرساخت‌های خوب صنعتی و کشاورزی و هویت‌های تاریخی کمتر دیده شده است‌.

محمودی عنوان کرد: این شهر خاستگاه بزرگان و فرهیختگان بسیاری است و باید پروژه‌های خوبی در آن اجرا شود.

وی گفت: در قالب تفاهم‌نامه‌ای که با شرکت دی منعقد شده، چند پروژه‌ عمرانی بویژه گردشگری که تخصص این شرکت است، در این شهر ایجاد می‌شود.

شهردار اراک افزود: تمام ارکان شهرداری به عنوان همکار در کنار این شرکت است.

مدیرعامل شرکت دی هم در ادامه این آیین گفت: شرکت دی از سال ۱۳۳۷ تاسیس و زیر نظر بنیاد مستضعفان است.

مهدی متین‌فرد افزود: یکی از موضوعات این شرکت آبادانی کشور در اقصی نقاط ایران است و هم‌اکنون ۱۵ پروژه بزرگ با ۲۰۰ هزار میلیارد ریال در دست اجرا دارد.

وی بیان کرد: افتخار است که بتوانیم کارهای خوبی در شهر اراک داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت دی ادامه داد: این شرکت به دنبال آن است که سود حاصل از اجرای پروژه‌های عمرانی را صرف محرومیت زدایی کند.

متین‌فرد اظهار کرد: رسالت و وظیفه اصلی شرکت دی آبادانی کشور و محرومیت‌زدایی است.

رییس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اراک در این آیین گفت: شهر اراک از سنوات گذشته در حوزه کاربری‌های فرهنگی، گردشگری و تفریحی با کمبودهایی مواجه بود و شهروندان در این راستا مطالبات به حقی داشته و دارند.

سیدفرامرز مهاجرانی افزود: یکی از برنامه‌های ویژه و اولویت‌های شهردار و شورای اسلامی شهر اراک توسعه گردشگری در این شهر است و سیاستی اتخاذ شده تا از پیمانکاران توانمند و دارای اهلیت در این راستا بهره‌گیری شود.

وی بیان کرد: مجموعه منطقه نمونه گردشگری در سال ۱۳۸۵ توسط هیات وزیران مصوب شد و از سال ۸۵ اقدامات مهمی از جمله طرح مصوب ۱۲۰ هکتار توسط کمیسیون امور زیربنایی، در این منطقه صورت گرفت.

رییس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اراک ادامه داد: اولین پروژه تفاهم‌نامه با شرکت دی، ایجاد پارک آبی مناسب با پارامترها و استانداردهای مناسب طی حداکثر هشت ماه است.

نایب رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک هم در ادامه گفت: شورای ششم خیلی به مردم وعده نداد، اما از ابتدا اعلام کرد که هرچه در توان دارد برای ایجاد تفرجگاه و تفریحگاهی برای شهر به کار می‌گیرد.

داود قربانی افزود: تلاش جهادی صورت گرفت تا تفاهم‌نامه‌ای برای اجرای طرح‌های گردشگری صورت گیرد.

وی بیان کرد: پارک‌آبی یکی از مطالبات جدی مردم اراک بود که امروز تفاهم‌نامه آن منعقد شد.

اراک مرکز استان مرکزی است که در این منطقه بیش از ۵۸۰ هزار نفر ساکن است.