وحید سلیمی در گفت و گو با ایرنا با اشاره به تلاش سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر در بهرهگیری از فناوری برای تسهیل دسترسی زائران به خدمات سلامت گفت: امسال اسنپدکتر به صورت داوطلبانه با همکاری جمعیت هلال احمر در مراسم اربعین زائران را همراهی کرد تا در مسیر پیادهروی اربعین چه در ایران و چه در خاک عراق در هر ساعتی از شبانه روز که به کمک و مشورت با پزشکان متخصص نیاز داشتند، از پزشکان اسنپدکتر مشاوره آنلاین دریافت کنند.
وی همچنین استفاده از ظرفیت ۱۴ هزار پزشک عمومی، متخصص و فوق تخصص عضو در این نرم افزار را از جمله مزیتهای استفاده از فناوری در مدیریت سلامت شهروندان در تجمعات انبوه انسانی برشمرد و افزود: ما امسال استفاده از این ظرفیت را در رویداد کنترل شدهای مثل راهپیمایی عظیم اربعین آزمایش کردیم و امیدواریم بتوانیم هر ساله از این ظرفیت بهرهمند شویم.
رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر افزود: هلال احمر در ایام اربعین همه ساله پایگاههای درمانی متعددی را برای مراجعه زائران در کشور عراق برپا میکند اما ممکن است تعداد زیادی از زائران برای صرفه جویی در وقت تمایلی به ویزیت پزشکان داوطلب هلال احمر نداشته باشند، به همین دلیل از ظرفیت اسنپدکتر استفاده کردهایم تا زائران بتوانند در صورت نیاز با متخصصان و فوق تخصصهای رشتههای مختلف پزشکی به سرعت و به صورت آنلاین در ارتباط باشند و راهنمایی و مشورت لازم را دریافت کنند.
به گفته سلیمی اطلاع رسانی و تولید محتواهای آموزشی از جمله موشن گرافی و پوستر با هدف پیشگیری و کاهش ابتلای زائران به بیماریهای شایع در اربعین از دیگر اقدامات داوطلبانهای اسنپدکتر با همکاری هلال احمر در اربعین امسال بود.