مهاباد- ایرنا- رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: با شمالی شدن جریانات جوی، دمای هوای آذربایجان‌غربی به طور میانگین چهار درجه سانتی‌گراد کاهش پیدا می‌کند و این استان پایان هفته خُنکی پیش رو دارد.

اردلان محمدپور روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت جوی آرام و پایدار در منطقه حاکم می شود و به غیر از کاهش نسبی دمای هوا پدیده هواشناسی دیگری پیش‌بینی نمی‌شود.

رییس اداره هواشناسی مهاباد با اشاره به وزش باد شدید در منطقه نیز گفت: در ۲۴ ساعت گذشته وزش تندباد در بسیاری از مناطق جنوب استان ثبت شده که بیشترین مقدار آن در پیرانشهر و ۶۵ کیلومتر بر ساعت بود.

وی اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته تکاب با دمای ۹ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین و پلدشت با حداکثر دمای ۳۷ درجه سانتی گراد گرم‌ترین شهر آذربایجان‌غربی بودند و در این مدت دمای هوای مهاباد بین ۱۶ و ۳۶ درجه سانتی‌گراد در نوسان گزارش شد.

به گزارش ایرنا، ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.