بوشهر- ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: همزمان با بزرگداشت هفته دولت افتتاح طرح های عمران روستایی در این استان به ارزش ۴۸ میلیارد و ۴۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی، استانی و مسئولیت‌های اجتماعی شرکت ملی نفت، آغاز شده است.

امیر برومند روز سه شنبه در حاشیه بهره برداری از طرح های عمران روستایی بنیادمسکن در شهرستان دشتی در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: همزمان با هفته دولت آسفالت معابر روستایی با مشارکت دهیاران و از محل اعتبارات قیر رایگان، در مساحت ۳۱ هزار و ۲۷۹ متر مربع و با هزینه‌ای معادل ۲۱ میلیارد و ۷۵۵ میلیون ریال در روستاهای این استان آغاز شد.

وی افزود: به همین مناسبت ۱۲۳ واحد مسکونی در روستاهای استان بوشهر از محل اعتبارات طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی به بهره‌برداری رسیده و به جامعه هدف تحویل داده شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر یادآور شد: تامین مسکن مورد نیاز جامعه  یکی از اولویت‌های  این اداره کل است.

برومند ادامه داد: در این حوزه طرح‌های مختلفی در قالب نهضت ملی مسکن در استان بوشهر در حال اجرا است که طبق برنامه‌ زمان‌بندی تحویل متقاضیان می‌شود.

وی گفت: ۲ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن و یک‌هزار و ۸۰۰ واحد دیگر به‌صورت گروه ساخت در استان بوشهر در حال اجرا است.

وی با اعلام این که بنیاد مسکن نقش مهم و تاثیرگذاری در رفع محرومیت در روستاها در ۴۵ سال گذشته داشته است، افزود: توسعه زیرساخت‌ها و محرومیت‌زدایی از مهمترین ماموریت‌های بنیاد مسکن به شمار می‌رود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر با اشاره به فعالیت های این سازمان در سال گذشته، عنوان کرد: با سرمایه‌گذاری ۱۸۰ هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور و مدیریت بحران، ۱۹ روستای استان بوشهر سال قبل در برابر سیلاب ایمن‌سازی شد.

برومند ادامه داد: همچنین ۸۳۵ هزار متر مربع معابر روستایی استان به طول ۱۰۴ کیلومتر در سال گذشته آسفالت شده است.

وی بیان کرد: این طرح‌ها با اعتبار ۵۱۷ میلیارد ریال از محل قیر رایگان در قالب ۱۰۳ روستا با مشارکت دهیاری‌ها اجرا شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر ادامه داد: ۱۰۸ طرح هادی به مساحت ۱۵۶ هزار متر مربع در روستاهای استان در یک سال گذشته اجرایی شده است.

برومند گفت: برای اجرای این طرح‌ها که شامل زیرسازی، ایجاد جدول، آسفالت، سنگ فرش معابر و ساخت پیاده‌رو بوده، ۴۷۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی صدور سه هزار و ۲۱۰ جلد سند روستایی، یک‌هزار و ۷۰۷ جلد سند شهری و واگذاری ۶۵۲ قطعه زمین مسکونی در روستاها به افراد واجد شرایط را از دیگر فعالیت های سال گذشته بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر برشمرد.

برومند ادامه داد: در دولت سیزدهم سه هزار و ۱۵ جلد سند روستایی و یکهزار و ۵۱۰ جلد سند شهری با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک در استان بوشهر صادر شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر تصریح کرد: همچنین در این مدت یکهزار و ۲۴ قطعه زمینه به افراد واجد شرایط برای ساخت مسکن واگذار شده است.

وی بازنگری طرح هادی در ۷۶ روستای استان بوشهر را از دیگر اقدامات انجام شده برای سرعت بخشی در توسعه پایدار اعلام کرد.

برومند یادآور شد: آماده سازطی معابر پروژه های  ۲۷ هکتاری و ۱۰۷ هکتاری  نهضت ملی مسکن در شهر بوشهر  و آغاز عملیات اجرایی آماده سازی معابر پروژه ۱۲۰ هکتاری نهضت ملی مسکن در شهرستان تنگستان از دیگر اقدام های این اداره کل در سه سال گذشته است.

 وی گفت: اجرای ۸۹ طرح هادی روستایی از محل اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای شامل بهسازی معابر به مساحت ۱۹۵ هزار متر مربع ، اجرای ۹ زمین چمن مصنوعی ، اجرای بوستان در پنج روستا و ایمن سازی ۱۸ روستا در برابر سیلاب از دیگر اقدامات در این مدت است.