مشهد-ایرنا- معاون برنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی گفت: کل اعتبارات مربوط به سفرهای رییس‌جمهور به این استان ۳۲۶ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال بوده که از این میزان تاکنون ۱۴۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال محقق شده است.

به گزارش ایرنا، احمد نجاری مقدم روز سه‌شنبه در نشست با خبرنگاران افزود: از کل اعتبارات مصوبات سفرهای رییس جمهور به خراسان رضوی، سهم سازمان برنامه و بودجه کشور ۱۰۱ هزار و ۸۹۰ میلیارد ریال و سهم سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ۶ هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال است، سهم سایر منابع و دستگاه‌ها از تامین اعتبارات مصوبات سفر ۲۱۷ هزار و ۹۶۰ میلیارد ریال است.

وی بیان کرد: سایر منابع برای تامین اعتبارات مصوبات سفرهای رییس جمهور به خراسان رضوی مربوط به حوزه مسوولیت های اجتماعی وزارت نفت و بخشی نیز مربوط به منابع داخلی شرکتها است، بخشی از این رقم نیز مربوط به تسهیلات بانکی است.

معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی گفت: از تعهدات سازمان برنامه و بودجه در مصوبات سفرهای رییس جمهور ۵۴ هزار و ۱۰ میلیارد ریال باقی مانده است، تعهدات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در این بخش هزار و ۴۹۰ میلیارد ریال بوده که بخش عمده‌ای از آن در اعتبارات امسال لحاظ شده و ۳۰۰ میلیارد ریال دیگر باقی می‌ماند.

نجاری مقدم مانده تعهدات بخش "سایر منابع" مصوبات سفرهای رییس جمهور به خراسان رضوی را ۱۲۷ هزار و ۵۰ میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: در خراسان رضوی تعهدی در سطح ملی برای جذب اعتبارات این بخش باقی نمانده است.

به گفته وی، دولت جدید نیز با سیاست های خود تامین اعتبارات این مصوبات را ادامه می‌دهد و شاید دیگر در قالب مصوبات سفر ارایه نشود، بلکه اعتبارات مزبور در قالب طرح‌های سنواتی مورد نظر قرار گیرد.

بیشتر بخوانید:

۱۳۱ طرح از سفر استانی شهید جمهور به خراسان رضوی به بهره‌برداری رسید