تهران-ایرنا- شبکه خبری الجزیره نوشت: ساکنان «فلسطین کوچک» در شیکاگو، همزمان با جنگ غزه در حمایت از هموطنان فلسطینی خود اعتراض و برای درد و رنج آنها سوگواری می‌کنند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، الجزیره نوشت: «رابی غره الله» (Robhi Gharallah) یکی از ساکنان محله ای در حومه شیکاگو در حالی که کنار مسجد محله ایستاده بود گفت: جنگ اسرائیل در غزه از یاد ساکنان این محله نمی رود.

وی بعد از نماز جمعه در این مسجد به الجزیره گفت: ما دعا می کنیم، اعتراض می کنیم و برای کمک به مردم غزه پول جمع آوری می کنیم. ما برای غزه هر کاری را انجام می دهیم.

غره الله از ساکنان منطقه «بریج ویو» در ایلینویز که به طور غیررسمی به «فلسطین کوچک» شیکاگو شهرت دارد، افزود: او و همسایگانش با تمام کارهایی که برای فلسطین انجام می دهند در باره یک اقدام اطمینان ندارند و آن شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا است.

فلسطین کوچک در منطقه کوک کانتی واقع شده و میزبان تقریبا ۲۲ هزار و ۵۱۸ آمریکایی فلسطینی تبار است که بزرگترین جمعیت فلسطینی ها در آمریکا را تشکیل می دهند.

غره الله که کلاهی به رنگ پرچم فلسطین متشکل از رنگ های قرمز، سفید، سبز و سیاه بر سر دارد، بر حضور قوی مهاجران فلسطینی در فرهنگ و بخش های کسب و کار شیکاگو تاکید کرد.

وی با این حال گفت: آمریکایی های فلسطینی تبار با سردرگمی در انتخابات آتی ریاست جمهوری مواجه اند، زیرا دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان و کامالا هریس رقیب دموکرات آن نشان داده اند که از حامیان قوی رژیم اسرائیل هستند.

یک روز قبل از مصاحبه این فلسطینی با الجزیره، هریس برای تایید نامزدی اش در کنوانسیون حزب دموکرات در منطقه ای تنها در ۲۴ کیلومتری «بریج ویو» حاضر شد.

برای فلسطینی های این منطقه در شیکاگو، که با جنگ مخرب در وطن شان مواجه هستند، برگزاری این کنفرانس می توانست فرصتی برای افزایش آگاهی ها و جلب توجهات به این مسئله باشد.

اما ساکنان و جمعیت فلسطینی حاضر در این منطقه به الجزیره گفتند که این رویداد، یادآور تلخ این مسئله بود که هویت فلسطینی ها حتی از سوی دموکرات هایی که مدعی اند برای آن ارزش قائلند، مورد تحقیر قرار گرفته و دستخوش حاشیه های سیاسی شده است.

آنها به مخالفت کارزار انتخاباتی هریس با سخنرانی یک فلسطینی در این کنوانسیون اشاره کردند و آن را با توجه به اندازه جمعیت فلسطینی ساکن در شیکاگو توهین آمیز دانستند.

الجزیره در بخشی از گزارش خود به نقل از یک وکیل و سازمان دهنده اعتراضات ضد جنگ غزه در این منطقه نوشت: در حالی که فلسطینی های منطقه شیکاگو همواره احساساتی قوی نسبت به هویت فلسطینی خود داشته اند، این جامعه در ۱۰ سال گذشته متحول شده است و فعالیت های آنها در حمایت از فلسطینی ها به اوج تازه ای رسیده است.

وی گفت: نکته مهم درباره فلسطینی های این منطقه این است که آنها از هویت خود آگاه و از این که نماینده جامعه فلسطین کوچک در شیکاگو هستند، به خود افتخار می کنند.

از نظر آنها فلسطینی بودن فقط استفاده از چفیه و کالاهای فلسطینی نیست. آنها توضیح دادند که این مسئله ذاتا ماهیتی سیاسی دارد و آنها را ملزم می کند که دائما وضعیت اسفناک فلسطینی های تحت اشغال و بمباران در خاورمیانه را برجسته کنند.

الجزیره به نقل از محمد نعمان از دیگر ساکنان فلسطینی «بریج ویو» که در رسانه های دیجیتال و تبلیغات کار می کند، نوشت: افراد این جامعه در تلاش هستند تا هر کاری را برای حمایت از برادران فلسطینی خود انجام دهند.

وی گفت: آنها انسان هستند. رویاهایی دارند. آنها می خواهند زندگی کنند. پس ما تا آخرین لحظه با آنها هستیم.

وقتی از نعمان در مورد حمایت هریس از رژیم اسرائیل پرسیده شد، نعمان گفت: آمریکایی های فلسطینی تبار از هیچ سیاستمداری که از حقوق بشر فلسطینی حمایت نمی کند، حمایت نخواهند کرد. ما یک جامعه قوی داریم. ما در هر مرحله کنار هم می ایستیم.

الجزیره نوشت: در حالی که جامعه آمریکایی فلسطینی تبار در «بریج ویو» متمرکز هستند آنها در سراسر منطقه شیکاگو که محل استقرار سازمان های مهم حمایت از حقوق فلسطینی ها از جمله جامعه مسلمانان آمریکا برای فلسطین، شبکه جامعه فلسطینی ایالت متحده و حقوق فلسطین حضوری قوی دارند.

جوامع دیگر همبستگی خود را با آمریکایی های فلسطینی در شیکاگو نشان داده اند. نادر احمد، سردبیر مجله فلسطین در آمریکا مستقر در شیکاگو، گفت که جنایات اسرائیل در غزه باعث شده تا بیشتر آمریکایی‌ها نسبت به فلسطینی‌ها همدردی کنند و درباره این موضوع اطلاعات بیشتری کسب کنند.