تهران- ایرنا- سرمربی تیم‌های نوجوانان و جوانان کاراته ایران در بخش دختران با تمجید از عملکرد شاگردانش در قهرمانی آسیا، گفت: تمام تیم‌های ما با عملکردی خوب، قدرت کاراته ایران را به نمایش گذاشتند.

فاطمه چالاکی در گفت‌وگو با ایرنا در خصوص نایب قهرمانی تیم‌های نوجوانان و جوانان کاراته ایران در مسابقات آسیایی فیلیپین، اظهار داشت: سطح فنی مسابقات خوب بود و خوشبختانه دختران ایران، عملکرد مناسبی داشتند.

وی افزود: در رده نوجوانان در چند دوره گذشته، تک طلایی می‌شدیم، اما امسال با چهار بازیکن به دو طلا و یک برنز رسیدیم.

چالاکی با بیان اینکه در جوانان نیز پنج کاراته‌کا داشتیم، تصریح کرد: در این تیم فقط یک بازیکن ما سابقه حضور در تیم جوانان را داشت و بقیه از نوجوانان آمده بودند که موفق شدیم یک طلا، یک نقره و یک برنز بگیریم.

وی با اشاره به عملکرد خوب تمام تیم‌های اعزامی ایران به مسابقات کاراته رده‌های سنی آسیا، ادامه داد: در مانیل، قدرت کاراته ایران به نمایش گذاشته شد. تیم متحدی بودیم و انصافا فدراسیون کنار ما بود و حمایت کرد. چند ماه قبل از اعزام، اردوها را آغاز کردیم و مراحل مختلفی داشتیم. نتیجه خوبی گرفتیم و حالا باید برای حضور در جهانی آماده شویم.

سرمربی تیم‌های نوجوانان و جوانان کاراته ایران، بیان کرد: اکنون باید برای حضور در مسابقات جهانی ونیز ایتالیا مهیا شویم. این پیکارها مهرماه برگزار می‌شود و فرصت چندانی نداریم.

وی گفت: قرار است تیم‌های ایران به جهانی ایتالیا اعزام شوند، البته تصمیم بر این است تا نفرات محدود باشند. می‌خواهیم طلایی‌های آسیا را حتما اعزام کنیم و دیگر نفرات نیز با بررسی عملکردشان، برای اعزام دسته‌بندی خواهند شد. با این حال هنوز تصمیم قطعی اتخاذ نشده و باید در این خصوص با مسئولان فدراسیون نشستی داشته باشیم.

چالاکی در خصوص اینکه آیا نفرات فعلی تیم‌های نوجوانان و جوانان می‌توانند آینده‌ساز تیم بزرگسالان باشند، توضیح داد: زود است در این خصوص صحبت کنیم، اما سه نفر از مدال‌آوران تیم امید در همین مسابقات فیلیپین از تیم‌های نوجوانان و جوانان بالا آمدند.توجه و سرمایه‌گذاری به تیم‌های پایه همیشه نتیجه می‌دهد، اما باید قبول کرد که سطح مسابقات جهانی با آسیایی قابل مقایسه نیست.