شیراز - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی فارس گفت: ۱۶ طرح توسعه تخت جمشید تهیه شد که عمده این طرح‌ها مربوط به زیرساخت‌های آب، برق، خدمات گردشگری و حفاظت و مرمت است. 

به گزارش ایرنا از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس، محمدثابت اقلیدی عصر سه‌شنبه در جلسه شورای هماهنگی توسعه مجموعه جهانی تخت جمشید عنوان کرد: مهمترین طرح خدماتی به گردشگران در این زیرساخت بیش از ۸۰ سرویس بهداشتی است.

وی افزود: نوسازی سیستم‌های تابلوهای برق و تامین آب پردیس تخت جمشید و تامین روشنایی مسیر چهار کیلومتری ورود به این سایت جهانی از دیگر طرح‌های برنامه‌ریزی شده است.

مدیر پایگاه جهانی تخت جمشید نیز در ادامه این نشست، گفت : همکاری‌های مشترک نماینده مردم مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی و پشتیبانی منسجم از توسعه تخت جمشید همراه با تلاش های مدیریتی گسترده میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان فارس زمینه توسعه تخت جمشید در حوزه های سه گانه ماموریتی میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی را بیش از پیش فراهم کرده است.

علیرضا عسکری آوردی ادامه داد: ۱۶ طرح توسعه تخت جمشید هم اکنون در مراحل برآورد تا ورود به سامانه است که امروز مورد بررسی قرار گرفت.

مسئولان میراث فرهنگی فارس، مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید و نماینده مردم مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد درمجلس شورای اسلامی عصر امروز سه‌شنبه از هفت طرح در حال انجام در پایگاه تخت جمشید نیز بازدید میدانی کردند.

اسفندیار عبدالهی نماینده مردم مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی در این بازدیدها گفت: مجموعه جهانی تخت جمشید ظرفیت عظیمی دارد و تکمیل زیرساخت‌های عمرانی و فرهنگی این مجموعه از اولویت های مهم مرودشت است.