ایلام - ایرنا - فرمانده گروه پشتیبانی و آماد و ترابری رزمی نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: بیش از ۸۵ هزار زائر در محل اسکان موقت موکب شهدای نیروی پدافند هوایی ارتش ویژه بانوان و آقایان در طول ماه صفر تا کنون برای استراحت اسکان یافتند.

سرهنگ "محمود صفری" روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: صبح امروز آخرین ساعت‌های خدمات‌رسانی موکب‌های مرتبط با نیروی پدافند هوایی مستقر در مرز مهران انجام سپری شد و باتوجه به کاهش جمعیت زائران، امروز صبح این موکب‌ها جمع آوری شد و کار خدمات‌رسانی به زوار در پایانه مرزی مهران خاتمه یافت.

وی افزود: از ۲۰ مردادماه تا صبح امروز ۳۶۵ هزار بطری آب، ۱۰۸ هزار لیتر شربت، ۵۸ هزار بطری انواع آبمیوه و ۱۱۶ هزار بطری انواع نوشیدنی گازدار در بین زائران برای رفع تشنگی و کاهش گرمازدگی و همچنین سه هزار و ۲۵۰ قالب یخ بین موکب ها توزیع شد.

صفری یادآور شد: ۲۲ تن میوه خنک و تازه، ۲۱۰ هزار پرس غذا شامل ۴۲هزار وعده صبحانه، ۸۴ هزار پرس نهار و ۸۴ هزار پرس شام و همچنین نزدیک به ۶ تن آب دوغ خیار خنک توسط خادمان نیروی پدافند هوایی ارتش به زائران پایانه مرزی مهران ارائه شد.

وی ادامه داد: در این مدت ۱۵ هزار بسته فرهنگی از جمله دستبندهای مزین به نام ائمه اطهار(ع)، اقامه نماز جماعت و پاسخگویی به سئوالات شرعی زائران، اقلام مذهبی، سربند، شال سیاه عزا، زیارتنامه اربعین، کلاه بچگانه به زائران اهدا شد.

فرمانده گروه پشتیبانی و آماد و ترابری رزمی نیروی پدافند هوایی ارتش، حمل و نقل ۱۴ هزار نفر زائر از کارکنان و خانواده‌ نیروهای مسلح از پارکینگ امامزاده سیدحسن(ع) به پایانه مرزی و برعکس با خودروهای عمومی پیش بینی شده را از دیگر خدمات ارائه شده نیروی پدافند هوایی ارتش به زائران پایانه مرزی مهران ذکر کرد.

صفری یادآور شد: در مدت زمان استقرار ایستگاه‌های صلواتی نیروی پدافند هوایی ارتش در مهران تعداد ۲۱۲ مرتبه خودروهای دولتی‌، نظامی، خدماتی و امدادی بنزین یا گازوئیل مورد نیاز ماشین خود را از جایگاه سوخت سیار این نیرو تامین کردند.

وی افزود: حجم مراجعان به اتاق سرد ۱۶ تخته سیار مستقر در پایانه برکت، تعداد ۲۸۸ نفر زائر بود که از این تعداد ۲۷۱ نفر پس از درمان‌های سرپایی، استراحت و سرم‌تراپی مرخص و ۱۷ نفر توسط آمبولانس‌ پیش‌بینی شده در محل، به مراکز درمانی تخصصی اعزام شدند.

صفری تاکید کرد: از ۲۰ مردادماه تا صبح امروز خادمان زوار در نیروی پدافند هوایی ارتش با رعایت بهداشت کامل فردی و محیطی به صورت جهادی و شبانه‌روزی تلاش کردند تا همپای دیگر موکب‌ها به زائران پایانه مرزی خدمات رسانی مطلوب ارائه دهند.

فرمانده گروه پشتیبانی و آماد و ترابری رزمی نیروی پدافند هوایی ارتش اظهار کرد: خدمات متنوع این نیرو شامل نگهداری از خودروها در پارکینگ، حمل و نقل زائرین، اسکان موقت، ارائه کارهای فرهنگی، توزیع غذا در سه وعده، توزیع میوه، توزیع انواع نوشیدنی و خوراکی‌های خنک، انجام درمان سرپایی در اتاق سرد ۱۶ تخته، ارائه سوخت برای خودروهای نظامی و دولتی بود.

به گزارش ایرنا، نیروی پدافند هوایی ارتش در میدان اربعین، نقطه صفر مرزی، امامزاده سید حسن (ع) و پایانه شهید رئیسی (برکت) ایستگاه صلواتی دایر کرد.

مرکز پشتیبانی و گروه آماد و ترابریِ رزمی موکب نیروی پدافند هوایی ارتش نیز به عنوان پشتیبان در پل زائر و عقبه همه ایستگاه‌های صلواتی مستقر در میدان اربعین و محوطه پایانه مرزی شهید سلیمانی قرار داشت.

نیروی هوایی ارتش نیز یک بیمارستان صحرایی تخصصی مجهز در میدان اربعین و جوار ایستگاه صلواتی شهید آل هاشم نیروی پدافند هوایی برپا کرده بود.