اسماعیل عرشیان روز چهارشنبه در جریان نشست شورای ترافیک استان قزوین و در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به موضوع بهبود وضعیت ترافیکی و کاهش مشکلات ناشی از تراکم خودروها در شهر اظهار کرد: این تصمیم که پس از بررسیهای فنی و مطالعات گسترده ترافیکی گرفته شده، بخشی از تلاشهای مستمر مدیریت شهری برای افزایش ایمنی و روانسازی تردد در مناطق پرتردد شهر محسوب میشود.
وی با بیان اینکه تقاطعهای غیرهمسطح مورد نظر قرار است در مناطقی از شهر قزوین احداث شوند، تصریح کرد: به دلیل ترافیک بالا و تداخل حرکت خودروها، برخی از مناطق مورد نظر به عنوان نقاط حادثهخیز شناخته شدهاند و اجرای این طرحها نه تنها به کاهش ترافیک و افزایش سرعت عبور و مرور کمک خواهد کرد، بلکه بهبود ایمنی برای عابران پیاده و کاهش تصادفات را در برخواهد داشت.
این مسوول ادامه داد: شورای ترافیک استان با تصویب این طرحها بر لزوم همکاری و هماهنگی میان دستگاههای اجرایی تاکید کرده تا این طرحها در کوتاهترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت به مرحله اجرا درآیند.
وی افزود: کارشناسان تاکید دارند که این تقاطعهای غیرهمسطح با استفاده از تکنولوژیهای مدرن و با رعایت استانداردهای زیستمحیطی و ترافیکی اجرا می شوند تا ضمن تسهیل در عبور و مرور، تاثیرات منفی بر محیط زیست به حداقل برسد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین با بیان اینکه این مصوبه به عنوان گامی مهم در جهت بهبود زیرساختهای حملونقل شهری قزوین تلقی میشود، خاطرنشان کرد: این موضوع نشاندهنده عزم جدی مدیریت شهری و استانی برای حل مشکلات ترافیکی و ارتقای کیفیت زندگی شهروندان است و اجرای موفقیتآمیز این طرحها میتواند به عنوان الگویی برای سایر شهرهای کشور در مدیریت ترافیک و بهبود زیرساختهای شهری مورد استفاده قرار گیرد.
آغاز به کار طراحی هندسی تقاطعهای غیرهمسطح بلوار معلم در قزوین
همچنین عرشیان در ادامه گفت: علاوه بر به تصویب رسیدن سه تقاطع در قزوین، عملیات طراحی هندسی تقاطعهای غیرهمسطح بلوار معلم با خیابان دانشگاه و بلوار سردار سلیمانی نیز آغاز شده است.
وی ادامه داد: تقاطع بلوار معلم با خیابان دانشگاه به عنوان یکی از شریانهای اصلی شهری همواره با ترافیک سنگین مواجه بوده که با اجرای طرح تقاطع غیرهمسطح، نه تنها جریان ترافیک در این منطقه بهبود مییابد، بلکه عبور و مرور دانشجویان و شهروندان نیز با ایمنی بیشتری انجام خواهد شد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین با بیان اینکه تقاطع بلوار معلم با بلوار سردار سلیمانی نیز یکی دیگر از نقاطی است که به دلیل نزدیکی به مراکز تجاری و اداری مهم، نیازمند بهبود وضعیت ترافیکی است، خاطرنشان کرد: اجرای تقاطع غیرهمسطح در این محل، ضمن کاهش زمان توقف خودروها در تقاطع، به روانسازی ترافیک در این بلوار مهم شهری کمک میکند.
عرشیان یادآور شد: طراحی هندسی این تقاطعها با استفاده از نرمافزارهای پیشرفته و با توجه به استانداردهای بینالمللی انجام میشود تا اطمینان حاصل شود که طرحهای نهایی از نظر فنی و ایمنی در بالاترین سطح ممکن قرار دارند و همچنین در فرآیند طراحی، علاوه بر در نظر گرفتن حجم ترافیک فعلی، پیشبینیهای لازم برای افزایش تردد در آینده نیز مد نظر قرار گرفته است.