اراک - ایرنا - سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: ۱۰۰طرح صنایع دستی شهرستان اراک در سال جاری برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی به بانک‌های عامل معرفی شدند.

«الهام سیمایی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: ۸۰ میلیارد ریال تسهیلات برای این تعداد طرح، بر اساس بازدیدها و بررسی‌ها به متقاضیان پرداخت می‌شود.

وی هدف از پرداخت تسهیلات به هنرمندان را علاوه بر کمک به توسعه و تولید صنایع‌دستی، حمایت از مشاغل خانگی و توسعه اشتغال صنایع‌دستی دانست و بیان کرد: این طرح‌ها بیشتر در رشته‌های گلیم‌بافی، تولیدات چرمی دست‌دوز، صنایع‌چوبی، سفال و سرامیک، رودوزی‌های الحاقی، قلمزنی، مینای نقاشی و فیروزه کوبی هستند.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی ادامه داد: همچنین امسال ۳۱۹ نفر از هنرمندان استان برای اخذ تسهیلات مشاغل خانگی در حوزه صنایع‌دستی به بانک‌های عامل برای دریافت ۲۴۰ میلیارد ریال معرفی شده‌اند.

سیمایی افزود: ۳۳۷ نفر از هنرمندان صنایع‌دستی نیز سال گذشته برای دریافت وام مشاغل خانگی به بانک‌های عامل در استان مرکزی معرفی شدند و ۲۵۰میلیارد ریال وام به آنان پرداخت شد.

بیش از ۲ هزار اثر تاریخی، سیاحتی، مذهبی و فرهنگی در استان شناسایی شده که ۸۸۲ اثر آن در فهرست آثار ملی کشور ثبت ملی شده‌ است.