بجنورد- ایرنا- معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی خراسان شمالی گفت: قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) یکهزار و ۱۶۱ واحد مسکونی شهرستان شیروان در دست ساخت دارد که مرحله بتن ریزی قرار دارد.

علی فخرانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با انتقاد از عملکرد ضعیف بانک ها در پرداخت تسهیلات اظهارکرد: بانک های عامل نسبت به انعقاد قرارداد مشارکت مدنی با قرارگاه امام حسن(ع) کم کاری کرده اند.

وی افزود: امیدواریم با همکاری شهرداری شیروان صدور پروانه های این طرح که با تاخیر زیادی مواجه شده روند اجرای طرح سرعت گیرد.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی خراسان شمالی اضافه کرد: ۴۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی در کوی وحدت شیروان در دست اجرا است و علی رغم اینکه پیشرفت خوبی دارد در آزادسازی سهم الشرکه بانک مسکن دچار مشکل شدند.

وی ادامه داد: تسهیلات بانکی طرح به موقع پرداخت نمی شود و امید می رود با مساعدت بانک ها عملیات ساخت زودتر به اتمام برسد و به متقاضیان تحویل داده شود.

مشکل اخذ اسناد مالکیتی طرح های گلستان شهر

فخرانی تاکید کرد: تعدادی از طرح های نهضت ملی در بجنورد شامل موسسه بسیج اجتماعی، موسسه مسکن و عمران اجتماعی بسیج در گلستان شهر دچار مشکل اخذ اسناد مالکیتی هستند.

وی بیان کرد: پیرو جلسات برگزار شده با شرکت آب منطقه ای توافقی شد که مسیل های مورد ادعای شرکت آب منطقه ای در گلستان شهر با ارائه طرحی جدید منتقل و جابجا و ساماندهی صورت گیرد.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: مشاور با هماهنگی شرکت آب منطقه ای انتخاب شده و در حال مطالعه است و ظرف یکماه آینده نتایج مطالعات را ارائه خواهد داد تا در کمیته فنی مطرح، مصوب و از این وضعیت خارج شود.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند.