ارومیه- ایرنا- مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی گفت: هشت هزار و ۳۰۹ جلد کتاب در اقدام فرهنگی خیرخواهانه توسط یکی از بنیادهای علمی آموزشی استان به کتابخانه‌های عمومی اهدا شد.

خدیجه معصومی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ارزش این تعداد کتاب اهدا شده به ۱۴ میلیارد ریال می رسد.

وی اضافه کرد: این کتاب ها شامل کتب کمک آموزشی و کمک درسی و از انتشارات کانون فرهنگی آموزش قلم چی، مبتکران، نردبان و پرستو است.

وی اظهار کرد: کتاب های اهدا شده در سطح کتابخانه های عمومی استان توزیع می شود و پس از آماده سازی در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی ادامه داد: با نیّت خیر موسسان این بنیاد، سال گذشته نیز بیش از هشت هزار و ۶۰۰ جلد کتاب به کتابخانه های عمومی استان، اهدا شده بود.

به گزارش ایرنا، اهدای کتاب از سوی اشخاص، چهره ها و مدیران استانی به کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی بارها و بارها صورت گرفته است چنان که در دومین دوره پویش کتاب در سال ۱۴۰۰ پس از درگذشت حجت‌الاسلام محمدباقر سپهری مدیرکل اسبق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، تمام کتاب‌های کتابخانه شخصی وی، توسط‌ هادی سپهری، فرزند مرحوم به کتابخانه مرکزی ارومیه وقف شد تا میراث جاویدان بوده و در دسترس عموم مردم قرار گیرد.

آذربایجان‌غربی دارای ۱۰۱ کتابخانه عمومی است که ۷۴ کتابخانه از ابن تعداد تحت مدیریت مستقیم اداره کل و ۲۷ مورد نیز تحت نظارت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان است.