گرگان - ایرنا - مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی علی‌آباد کتول گفت: اجرای طرح هادی روستایی در این شهرستان به ۹۸ درصد رسیده که ۴۴ درصد از میانگین کشوری و ۱۷ درصد از میانگین استانی بیشتر است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالرحیم عزالاسلامی روز چهارشنبه در نشست خبری قرارگاه شهید همدانی علی‌آباد کتول، اظهار کرد: در سه سال اخیر در بخش اجرای طرح هادی روستایی در این شهرستان ۴۰ میلیارد ریال اعتبار از محل منابع مختلف تزریق و طرح‌های عمرانی اولویت‌دار برای روستاییان اجرا شد.

وی یادآور شد: علی‌آباد کتول ۷۲روستا دارای سکنه. دارد که ۶۲ روستای آن بالای ۲۰ خانوار و ۶۱ روستا دارای طرح هادی مصوب است.

صدور سند مالکیت برای ۲۰ روستا زیر پوشش بنیاد علوی

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی علی‌آبادکتول گفت: تاکنون نقشه برداری پنج هزار و ۷۰۰ فقره برای صدور سند مالکیت ساکنان ۲۰ روستای این شهرستان انجام شده که برای سه هزار فقره از سویی ذی‌نفعان پرونده تشکیل شده است.

عزالاسلامی ادامه داد: همچنین تاکنون ۵۰۰ سند مالکیت توسط دستگاه ذیربط صادر و در اختیار متقاضیان آن قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: طرح صدور سند مالکیت برای زمین های تحت مالکیت بنیاد علوی طی تفاهم‌نامه سه جانبه بنیاد مسکن، بنیاد علوی و ثبت استاد و املاک در دست اجرا است.

وی گفت: در حوزه ثبت اسناد مالکیت برای پوشش چهار نقطه شهری و ۸۰ روستای شهرستان ، تاکنون ۱۶ هزار و ۲۰۰ فقره سند مالکیت صادر شده که از لحاظ شاخص برخورداری ۸۸ درصد بوده و در مقایسه با میانگین کشوری و استانی به ترتیب ۲۷ و ۴۴ درصد بالاتر است.

عزالاسلامی در خصوص وضعیت مقاوم سازی مسکن در این شهرستان، افزود: ۵۸ درصد معادل ۹ هزار و ۲۹۱ خانه از ۱۶ هزار و ۲۰۰ خانه در حال بهره‌برداری این شهرستان، مقام است که نسبت به میانگین کشوری و استانی به ترتیب هشت و پنج درصد بالاتر است.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی علی‌آبادکتول خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی این مدیریت برای سال ۱۴۰۴، افزایش شاخص برخورداری مقاوم سازی مسکن در این شهرستان به ۶۰ درصد است.

وی صدور ۲ هزار پروانه ساخت خانه در قالب اجرای نهضت‌ ملی مسکن طی سه سال اخیر را از دیگر دستاوردهای این مدیریت در شهرستان خبر داد و گفت: تاکنون هزار و ۷۴۲ متقاضی دریافت پروانه ساخت خانه برای استفاده از وام به بانک‌های عامل معرفی شده است.

وی ادامه داد: امسال شناسایی ۲۴ هکتار زمین ساخت مسکن در قالب نهضت ملی مسکن‌ در این شهرستان صورت گرفته که نسبت به سال قبل از هشت برابر رشد برخوردار است.