رشت - ایرنا - رئیس بسیج رسانه گیلان با به اشاره به انجام فراخوان برای برگزاری سومین جشنواره ملی رسانه‌ای بانوان حریم رسالت در استان گفت: ۳۰ شهریورماه آخرین مهلت ارسال آثار به این جشنواره است.

به گزارش ایرنا، سرهنگ پاسدار مهدی پارسا روز چهارشنبه در جریان بازدید از خبرگزاری ایرنای گیلان در رشت اظهار کرد: بانوانی رسانه ای که در بازه زمانی ٢٨ آبان ١۴٠٢ تا کنون آثاری را در هفت محورها جشنواره تولید و در یکی از رسانه‌های رسمی، بومی، مکتوب و مجازی منتشر کرده اند تا ۳۰ شهریورماه مهلت دارند آنها را به دبیرخانه جشنواره به نشانی harimeresalat.com ارسال کنند.

وی افزود: بانوان فعال رسانه‌ای سراسر کشور می توانند آثار خود را در قالب‌ کلیپ و گزارش ویدئویی، موشن‌گرافی، اینفوگرافی، پادکست، مستند، عکس، گزارش تحلیلی و تحقیقی، یادداشت و سرمقاله، گزارش خبری، مصاحبه و تیتر به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

وی خاطرنشان کرد: این جشنواره رسانه‌ای با محورهای زن، روحیه خودباوری، جهش تولید، مردمی سازی، ایران قوی _ زن عفیف، نجیب و متدین ایرانی و هویت زن مسلمان و روایت زنان موفق و الگوی سوم زن مسلمان کار خود را آغاز کرده که مقاومت، شجاعت و ایستادگی زنان جبهه مقاومت هم به عنوان محور ویژه سومین جشنواره رسانه‌ای بانوان حریم رسالت تعیین شده است.

وی ادامه داد: حقوق بشر غربی و واقعیت نقش رسانه‌ها در دفاع از حقوق زنان، زنِ جامعه ساز، نقش آفرینی در تمدن نوین اسلامی و زمینه سازی ظهور زن محور خانواده، فرزندآوری و سبک زندگی اسلامی - ایرانی و نقش زن در ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت از دیگر محورهای این جشنواره ملی و بین‌المللی ویژه بانوان رسانه‌ای است.

سرهنگ پارسا بیان کرد: برنامه ریزی و دعوت برای حضور خبرنگاران جهان اسلام از نکات ویژه این دوره از جشنواره حریم رسالت است و تاکنون نیز ۱۱۵ پیام خارجی در این رابطه دریافت کرده ایم که امید است میزبان تعدادی از آنها در این دوره از جشنواره باشیم.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره هایی همچون ابوذر و حریم رسالت و نیز موفقیت خبرنگاران گیلانی در جشنواره های مختلف نشان می‌دهد که استان گیلان از استعداد و ظرفیت رسانه ای مناسبی برخوردار است و مسئولان باید این ظرفیت را دیده و بها داده و از آن بهره بیشتری ببرند.

رئیس بسیج رسانه استان گیلان در ادامه با اشاره به مشکلات حوزه رسانه استان ابراز امیدواری کرد: در دولت جدید توجه ویژه‌ای به حل مشکلات حوزه رسانه شود و هر ساله شاهد کاهش مسائل و تقویت این بخش و اثرگذاری آنها در مقابله با هجمه های فرهنگی ، رسانه ای و غیره دشمن باشیم.