گرگان - ایرنا - رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی علی آبادکتول گفت: ۲۴۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات برای ایجاد فرصت های شغلی در این شهرستان طی ۳ سال اخیر پرداخت شد.

به گزارش ایرنا، ابوالفضل زنگانه روز چهارشنبه در نشست خبری قرارگاه شهید همدانی علی‌آبادکتول، اظهار کرد: با این اعتبار، ۲ هزار و ۲۰۰ متقاضی به بانک های عامل در شهرستان معرفی شدند که این تسهیلات از منابع گوناگون از جمله تبصره ۱۶ و ۱۸، مشاغل خانگی و روستایی و عشایری اختصاص داده شده است.

زنگانه ادامه داد: از ابتدای سال جاری هم ۱۵۰ نفر در این شهرستان در سامانه جستجوی شغل مدارک خود را ثبت کردند که ۳۸ نفر از آن‌ها موفق به جذب کار شده‌اند.

سامانه جستجوی شغل، بازیگران حوزه کار اعم از کارجو و کارفرما به یکدیگر متصل می‌کند.

زنگانه همچنین ایجاد حق بیمه بیکاری برای ۷۴۴ نفر، بازگشت ۵۳ نفر از استفاده‌ کنندگان بیمه بیکاری به شغل پایدار، ایجاد ۲۲۲ شرکت تعاونی در حوزه های مختلف و ایجاد ظرفیت اشتغال برای ۸۰۰ نفر، هزار و ۱۱۴ فقره بازرسی و رفع نقص فنی در کارگاه‌ها، ۳۶۴ مورد بازرسی کارشناسی مشاغل سخت و زیان آور و بازنشستگی زودتر از موعد را از دیگر خدمات این اداره در سه سال اخیر برشمرد.

شهرستان علی آباد کتول با بیش از ۱۴۰ هزار نفر جمعیت دارای چهار تقطه شهری شامل علی آبادکتول، فاضل آباد، سنگدوین و مزرعه کتول و ۷۰ روستا از توابع استان گلستان است که اقتصاد اصلی ساکنان آن برپایه کشاورزی است.