تهران- ایرنا- رایزن علمی جمهوری اسلامی ایران در کشورهای آسیای شرقی از رایزنی‌های فشرده برای جذب دانشجویان اندونزی در قالب برنامه «تحصیل در ایران» خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه گروه علم و آموزش ایرنا از سازمان امور دانشجویان، محسن صراف به حضور قدرتمند دانشگاه‌های ایران در جنوب شرق آسیا اشاره کرد و گفت: ۱۲ دانشگاه ایران در قالب برنامه «تحصیل در ایران» و شرکت در نمایشگاه‌های آموزش عالی اندونزی برای معرفی توانمندی‌های آموزشی و پژوهشی دانشگاه‌های کشورمان در جذب دانشجویان اندونزی ملاقات‌ها و رایزنی های فشرده‌ای را آغاز کرد.


رایزن علمی منطقه جنوب شرق آسیا در خصوص دیدار با مقامات دانشگاه جامع سوماترای شمالی افزود: حرکت مشترک دانشگاهای دو کشور در حوزه تمدن سازی و حل مشکلات اجتماعی بستری مناسب برای این همکاری است.
صراف تقویت سطح آموزشی و رقابت در سطح جهانی را لازمه مشارکت های کشورهای اسلامی در حوزه آموزش عالی برشمرد و این را منوط به گفت‌وگو و تبادلات علمی دانشجویی و اساتید دو کشور کرد.

اجلاس شبکه آموزش عالی منطقه شرق آسیا، از ۶ تا ۱۲ شهریور ماه در اندونزی در حال برگزاری است. مشارکت ایران در این اجلاس با هدف همکاری‌های راهبردی علمی- آموزشی با اندونزی به عنوان بزرگ‌ترین کشور مسلمان جهان، تنوع‌بخشی به جامعه دانشجویان بین‌المللی کشور و معرفی جاذبه‌های تحصیلی ایران به‌منظور جذب دانشجویان آن منطقه و شبکه‌سازی با مؤسسات آموزش عالی منطقه شرق آسیا صورت گرفته است.

حضور در نمایشگاه‌های تحصیلی ایالت‌های مختلف اندونزی، شرکت در اجلاس شبکه آموزش عالی منطقه شرق آسیا و انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری علمی_ آموزشی در این سفر پیش‌بینی شده است که سازمان امور دانشجویان کشور در راستای برنامه ملی تحصیل در ایران (Study in Iran) حامی اصلی این رویداد بین‌المللی خواهد بود.