تهران - ایرنا - معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران با اشاره به برگزاری هشتمین جشنواره تئاتر ولایت ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان تحت حمایت این نهاد، گفت: برگزیدگان این جشنواره با آموزش های لازم به رشته هنر هدایت می‌شوند.

به گزارش ایرنا از کمیته امداد، مهدی سلامی روز چهارشنبه در این باره اظهار داشت: این جشنواره با موضوع عاشورا و به منظور استعدادسنجی و ایجاد انگیزه در میان دانش آموزان و دانشجویان تحت حمایت به منظور ارتقای علمی و فرهنگی و همچنین ادامه فعالیت علاقه مندان در رشته هنر در دو مرحله مقدماتی و پیشرفته به صورت فردی و گروهی برگزار شده است.

وی با بیان اینکه یکی از ابعاد توانمندسازی شناسایی نقاط قوت و استعداد مددجویان تحت حمایت است؛ تصریح کرد: پس از شناسایی استعداد مددجویان تحت حمایت با آموزش های لازم در مسیر رشد قرار می گیرند.

سلامی گفت: در همین راستا از اردیبهشت امسال دانش آموزان دوره های اول و دوم متوسطه و دانشجویان تحت حمایت ۳۱ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند که ۲۱ اثر قابل قبول و ۸ اثر مشروط به تغییرات و دو اثر رد شد.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان تهران ادامه داد: امروز رقابت نهایی برای ۲۹ گروه با حضور داوران و هنرمندان تئاتر، تلویزیون و سینما برگزار شده است که از گروه های اول تا سوم و نفرات اول تا سوم بازیگری و همچنین کارگردانی خانم ها و آقایان انتخاب می شوند.

وی اعلام کرد: اختتامیه این جشنواره نیز مهرماه سال جاری برگزار و از افراد و گروه های برتر تجلیل خواهد شد و سال گذشته نیز ۱۰۶ مددجو به صورت مجازی در جشنواره تئاتر ولایت شرکت کردند که از این تعداد نیز ۱۲ نفر رتبه های اول تا سوم را کسب کردند.