تربت حیدریه - ایرنا - رییس مرکز نیکوکاری شهدای مدافع حرم گفت: هشت نفر به همت این مرکز و به نیت امام هشتم در شهرستان زاوه خراسان رضوی از زندان آزاد شدند.

حامد خیرخواهان روز چهارشنبه در حاشیه نشستی بدین منظور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مرکز در پنج سال گذشته یک هزار و ۹ زندانی جرایم غیر عمد و محکومان مالی را از زندان آزاد کرده و امروز نیز موفق به آزادی هشت زندانی در زاوه شده است.

وی ادامه داد: بنا بود در ابتدا پنج نفر زندانی آزاد شوند که با تلاش انجام شده به هشت نفر رسید.

رییس مرکز نیکوکاری شهدای مدافع حرم اضافه کرد: سفیر مهربانی این مرکز، «مسعود اقوامی» برای جمع آوری کمک‌های مالی و ارتباط گیری با مردم تلاش بسیاری کرد تا با اعتماد مردم مبلغ مورد نیاز برای این منظور فراهم شود.

وی اظهار کرد: افرادی که امروز از زندان رهایی یافتند، محکومان جرایم مالی بودند که مجموع بدهی آنان به افزون بر ۷۰۰ میلیون ریال می‌رسید.

خیرخواهان خاطر نشان کرد: این مسیر توسط مرکز نیکوکاری شهدای مدافع حرم همچنان ادامه می‌یابد و امید است بتوان قدم‌های بیشتری برای بازگشت زندانیان جرایم غیر عمد برداشت تا خانواده‌های کمتری از نبود سرپرست آسیب ببینند.

محمد وفایی نژاد، فرماندار زاوه هم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: مراسمی به منظور تجلیل از این موسسه در فرمانداری زاوه برگزار شد و امید است این روش خیرخواهانه در جامعه فراگیرتر شود.

مرکز نیکوکاری شهدای مدافع حرم و قرارگاه جهادی شهید احمد گودرزی در راستای کمک به نیازمندان و محرومیت‌زدایی توانسته‌اند از ظرفیت‌های خیرین و نیکوکاران بیشترین استفاده را به نفع محرومان جامعه داشته باشند.

توزیع بسته‌های معیشتی و سبد کالا، اطعام نیازمندان، آزادی زندانیان، اهدای جهیزیه، برپایی برنامه‌های فرهنگی هنری، اهدای کمک هزینه درمانی و بهداشتی به نیازمندان، برپایی موکب‌های اربعین، برگزاری هیئات مذهبی، فراهم کردن لوازم التحریر و کمک هزینه تحصیلی، نذر قربانی، تولید محتوا و انتشار در صداوسیما، رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی و مشاوره حقوقی و روانشناسی رایگان بخشی از فعالیت‌های این مرکز است.

دولت آباد مرکز شهرستان ۷۲ هزار نفری زاوه در ۱۷۴ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.