همدان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: متاسفانه در سطح مدارس الگوی تربیتی منسجمی وجود ندارد و گاها معاون‌های پرورشی بنا بر تشخیص خودشان فعالیت ‌می‌کنند.

به گزارش ایرنا، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی امام جمعه همدان روز چهارشنبه در دیدار با سرگروههای پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان اظهار کرد: معلمینی که در کنار آموزش، نگاه تربیتی دارند، اثرات بیشتری بر روی دانش‌آموزان می‌گذارند.

وی با بیان اینکه این شبکه پرورشی باید دارای پویایی و فعالیت مناسب باشد ادامه داد: این شبکه می‌تواند از کف مدارس مسأله شناسی کند و آن را به سر شبکه‌ها جهت ارائه راهکار معرفی کند.

امام جمعه همدان تاکید کرد: نسل جوان امروز با نسل جوان سال‌های قبل متفاوت است و ویژگی‌های خاص خودش را دارد.

وی اضافه کرد: اشتباه و نداشتن دقت کافی در تولید و ساخت یک محصول عمر آن را کاهش می‌دهد، اما اشتباه در عرصه تربیت انسان مسأله‌ای ابدی است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان یادآور شد: هیچکس به اندازه مجموعه نظام تربیتی کشور، مسئولیت خطیری بر عهده ندارد.

وی بیان کرد: امروز باید بدانیم در فضای تربیتی با رقیب‌های بسیار جدی و البته کاربلدی مواجه هستیم.

آیت الله شعبانی موثقی با بیان اینکه مساله تربیت بر آموزش مقدم است و تبدیل شدن آموزش به باور و رفتار نیز دارای فرایندهایی است، افزود: جلسات تربیتی باید گفت‌وگو محور و همراه با مساله شناسی باشد.

وی یادآور شد: در دیدار با وزرای آموزش و پرورش در دولت‌های مختلف بر لزوم رسیدگی و توجه به وضعیت اقتصادی جامعه فرهنگیان بارها تأکید کرده‌ام.